וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט סגרה החודש הגרוע ביותר זה 15 חודשים

נמרוד הלפרן

31.8.2011 / 23:38

מדד נאסד"ק נפל ב-6.4% באוגוסט. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות רשם את הזינוק החודשי החד ביותר מאז דצמבר 2008

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית זה יום המסחר הרביעי ברציפות, לאחר שההזמנות מבתי חרושת בארה"ב גדלו ביולי בשיעור החד ביותר זה ארבעה חודשים ופעילות הייצור באזור שיקגו צמחה בשיעור גבוה מהצפוי. עם זאת, בסיכום חודשי השלימו הבורסות את הירידה החודשית החדה ביותר 15 חודשים.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.5% אך ירד באוגוסט כולו ב-4.4%. מדד S&P 500 טיפס ב-0.5% - עלייה יומית רביעית ברציפות - אולם בסיכום חודשי השלים ירידה של 5.7% - הנפילה החודשית החדה ביותר מאז חודש מאי 2010; מדד נאסד"ק עלה ב-0.1% אך ירד בחודש אוגוסט ב-6.4%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.04% לרמה של 2.22%. בסיכום חודשי השלים שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב את הזינוק החד ביותר מאז דצמבר 2008 לאחר שמדד האג"ח הממשלתיות של בנק אוף אמריקה ומריל לינץ' עלה מתחילת החודש בכ-3%.

ההזמנות מבתי חרושת בארה"ב גדלו ביולי בשיעור החד ביותר זה ארבעה חודשים ואילו פעילות הייצור באזור שיקגו צמחה בשיעור המתון ביותר מאז שנת 2009, לפי נתונים מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב. בה בעת, נתוני תעסוקה מעודדים על המגזר הפרטי בארה"ב שפורסמו היום, הגבירו את האופטימיות לקראת פרסום דו"ח התעסוקה של חודש אוגוסט מחרתיים.

ההזמנות מבתי חרושת בארה"ב גדלו בחודש יולי ב-2.4% - העלייה החדה ביותר זה ארבעה חודשים - לאחר ירידה של 0.4% בחודש הקודם, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר של 2% לאחר ירידה של 0.8% שעליה דווח במקור בחודש יוני. ההזמנות לכלי רכב זינקו ביולי בשיעור החד ביותר מאז ינואר 2003.

91 אלף משרות נוספו בארה"ב באוגוסט

מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור באזור שיקגו ירד באוגוסט לרמה של 56.5 נקודות - רמתו הנמוכה ביותר מאז נובמבר 2009 - לעומת 58.8 נקודות ביולי ו-61.1 נקודות ביוני, מסר מכון המחקר ISM. כלכלנים צפו ירידה חדה יותר של המדד לרמה של 53.3 נקודות. מדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביע על התרחבות הפעילות הכלכלית, ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף התכווצות בפעילות.

נתוני מקרו נוספים שפורסמו היום נגעו למצבו שוק העבודה האמריקאי, אשר נמצא במוקד תשומת לב המשקיעים לקראת פרסום דו"ח התעסוקה בארה"ב מחרתיים.

91 אלף משרות נוספו למגזר הפרטי בארה"ב בחודש אוגוסט לאחר גידול של 109 אלף ביולי, לפני נתונים שפירסמה היום חברת ההשמה ADP. תחזית הכלכלנים היתה לתוספת של 100 משרות לאחר גידול של 109 אלף משרות שעליו דווח במקור בחודש יולי.

חברות בארה"ב הודיעו בחודש אוגוסט על פיטורים של יותר מ-50 אלף עובדים, ירידה של 23% לעומת יולי, לפי נתונים שפירסמה היום חברת ההשמה צ'לנג'ר גריי אנד כריסטמס. גופים ממשלתיים בארה"ב הודיעו באוגוסט על פיטוריהם של יותר מ-18 אלף עובדים - כמעט כפליים לעומת יולי.

ירידה בהכנסות אלביט

ביום שישי צפוי משרד העבודה האמריקאי לפרסם את דו"ח התעסוקה של חודש אוגוסט. כלכלנים צופים כי הדו"ח יצביע על תוספת של 53 אלף משרות חדשות לשוק התעסוקה בארה"ב בחודש שעבר לעומת גידול של 117 אלף משרות ביולי. שיעור האבטלה צפוי להישאר ללא שינוי ברמה של 9.1%.

משרד המשפטים האמריקאי הגיש היום תלונה לבית משפט בארה"ב בדרישה לחסום מיזוג מתוכנן בסך 39 מיליארד דולר בין ענקית הטלפון האמריקאית AT&T לבין חטיבת הסלולר האמריקאית של דויטשה טלקום, טי מובייל.

בתלונה שהגיש היום משרד המשפטים לבית משפט פדרלי בוושינגטון נאמר כי השתלטות AT&T על טי-מובייל תהווה הפרה של חוקי ההגבלים העסקיים של ר"ב ותגרום ל"צמצום משמעותי בתחרות" בשוק הסלולר.

בקרב המניות הישראליות בוול סטריט: אלביט הדמיה, שבשליטת מוטי זיסר, דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2011 ובהם הציגה ירידה של 57% בהכנסותיה ל-240 מיליון שקל. עם זאת, בניכוי חד פעמית של 397 מיליון שקל, שנרשמה בגין רכישת השליטה ב-EDT ברבעון המקביל, מתברר כי ההכנסות דווקא גדלו ב-37% לעומת הרבעון המקביל.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully