וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים מול בתי השרים: "הפנקס פתוח, האזרח רושם"

יהושע בריינר

31.8.2011 / 20:01

כהכנה ל"צעדת המיליון", מפגינים התאספו מול בתיהם של כמה שרים ברחבי הארץ, בדרישה לפתרון המשבר הכלכלי. "אנו מפנים אצבע מאשימה לשרים - ומול ביתם - כי הם קובעי המדיניות"

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, דניאל בוק, עריכת וידאו: יותם בן דוד)

עשרות מפגינים התאספו הערב (רביעי) מול בתיהם של מספר שרים ברחבי הארץ, תחת הכותרת "הפנקס פתוח - והאזרח רושם". לדברי הפעילים, הם מצפים בהמשך הערב להגעתם של מאות מפגינים למוקדים השונים, כהכנה ל"הפגנת המיליון" שתתקיים במוצאי שבת.

בין היתר, הגיעו מפגינים לביתו של שר האוצר יובל שטייניץ במבשרת ציון ולביתו של שר הרווחה משה כחלון בחיפה. הפגנות נוספות נערכו מול ביתו של שר החינוך גדעון סער בתל אביב ומול ביתו של המשנה לראש הממשלה סילבן שלום ברמת גן, כמו גם מול ביתו של שר התשתיות עוזי לנדאו ברעננה.

אנשי מחאת האוהלים בהפגנה מול ביתו של השר סילבן שלום כחלק מהפגנות רבות מול בתיהם של שרים בממשלה, אוגוסט 2011. שי אוקנין
בית הספר מול ביתו של השר שלום שימש מוקד נוח לתליית שלטים/שי אוקנין

"נמשיך במחאה, ונצעק - גם מול בתי השרים"

"מי שקובע את המדיניות הם בסופו של דבר שרי הממשלה, ועל כן אנו מפנים אליהם אצבע מאשימה", אמר מרטין וילר, ממאהל המחאה בירושלים. לדבריו, "הפתרון לכל הצרות ולכל הבעיות הכלכליות והחברתיות נמצא בידיהם של השרים". אלה, לפי וילר, "יכולים בהינף יד" לפתור את המשבר הכלכלי. "איננו מצפים שהם ייצאו אלינו, אבל אנו מעבירים להם מסר, לפיו יש מי שיצעק וימשיך במחאה. כל עוד יש לנו את הזדמנות לומר את דברינו, נעשה זאת, אפילו מול בתיהם".

אנשי מחאת האוהלים בהפגנה מול ביתו של שר החינוך גדעון סער כחלק מהפגנות רבות מול בתיהם של שרים בממשלה, אוגוסט 2011. דרור עינב
"נמשיך בזעקה, גם מול ביתם של השרים". מפגינים מול ביתו של סער/דרור עינב

המפגינים רואים באיחוד בין פעילי המאהלים השונים, שאמורים להתאסף מול בתי השרים הערב, כצעד נוסף להמשך פעילויות המחאה. "זו הפעם הראשונה שבה כולנו מאחדים כוחות למען המטרה", אומר וילר. "זה מסמן את השלב הבא במאבק, שבמסגרתו נפעל בשיתוף מעולה עם יתר המאהלים בארץ. ההפגנות הערב מבשרות את עתיד המאבק החברתי".

לפנייה לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully