וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא גומרים את החודש: נהג מונית

המחאה על יוקר המחיה מאגדת אזרחים רבים, ממקצועות ומעמדות שונים. פרויקט מיוחד של וואלה! חדשות יצא לברר כמה קשה לרופאים, מורים ונהגי מוניות לאזן בין ההכנסות וההוצאות החודשיות

מה השינוי שהכי חשוב עבורך במאבק, שהכי יקל על חייך?

"אני מזדהה ביותר עם מצוקת יוקר המחייה - דלק, אוכל, דיור ומים. כגבר גרוש, אב לשתי בנות נפלאות, חסכתי בכדי שיוכלו לגור איתי, אבל תוך כמה חודשים קרסתי - ההוצאות הן בור ללא תחתית. לאבות גרושים אין זכויות והם נשארים ללא כלום - אין לך כסף, אין לך דירה, אתה לא שווה כלום.

אנחנו צריכים שינוי במבנה החברתי כלכלי בארץ. צריך שינוי בחשיבה, בתודעה. המודל הכלכלי שלנו מאד מטופש - יש פנטיות של הצמרת לכלכלה של שוק חופשי. לאט לאט אנשים נהיים כחושים נפשית. הרי אנחנו בארץ מוקפת אויבים, ולכן חייבים חוסן פנימי משלנו – בעטיים של צרות כלכליות, אנחנו זקוקים לרווחה, שנהייה מסוגלים לקום בבוקר עם קורת רוח. זו לא חוכמה לאמלל את התושבים רק כדי שביבי וסטנלי פישר יגידו ב OECD שהכלכלה אצלנו במצב צמיחה".

האם אתה תומך במאבק על יוקר המחייה?

"תומך נלהב. אני הולך לכל ההפגנות, מנסה לדבר אל ליבם של אחרים להגיע להפגנות וכך להשפיע. אחד ההישגים הגדולים במחאה הזו זה השינוי התודעתי - הערפל הוסר, העוולות צפו ועלו על פני השטח, ואנשים ראו באיזה מצב הם חיים, לעומת מדינות נאורות אחרות בעולם. ביבי אומר שבאותן מדינות הכלכלה מצליחה, אבל שם עולה קילו סוכר 6 סנט, ואצלנו 7 שקלים במינימום. אנחנו צריכים לשפר את עצמנו. ההשפעה חייבת להיות מלמעלה. האווירה צריכה להיות כזו. צריכים להיות מאוחדים מאד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully