וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ השפיע: בוטל הכנס עם מחבר "תורת המלך"

יהושע בריינר

31.8.2011 / 11:30

אוניברסיטת חיפה הייתה אמורה לארח כנס בהשתתפות הרב יצחק שפירא, מחבר הספר הדן בהלכות הריגת גויים. ארגונים חברתיים מחו והכנס שתוכנן להתקיים בשבוע הבא, נדחה למועד לא ידוע

נשיא אוניברסיטת חיפה פרופ' אהרון בן-זאב, החליט הבוקר (רביעי) לבטל את קיום הכנס שבו היה אמור להשתתף מחבר הספר "תורת המלך" וראש ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר, הרב יצחק שפירא. החלטת פרופ' בן-זאב התקבלה בעקבות הפרסום בוואלה! חדשות בדבר קיום הדיון ובעקבות פניות של ארגונים שונים. הרב שפירא היה אמור להרצות בדיון בנוגע לספרו הדן בהלכות הריגת גויים.

הארגונים שפנו להנהלת האוניברסיטה בעניין טענו כי הזמנתו של הרב שפירא הינה "מתן לגיטימציה לדברי שטנה להסתה, גזענות ולביצוע פעולות תג מחיר". מהאוניברסיטה נמסר כי "האוניברסיטה מתנגדת נחרצות לעמדות המובעות בספר 'תורת המלך' ודווקא בשל כך הדרך לחשוף עד כמה מעוותות עמדות ותפיסות כאלה היא על ידי קיום כנסים שחושפים אותן לאור יום ולא על ידי החבאתן ועצימת עיניים כאילו אינן קיימות. יחד עם זאת, בעקבות פניות של ארגונים שונים, החליט נשיא אוניברסיטת חיפה לדחות את קיום הכנס, על מנת לבחון את הסוגיה". בישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר סירבו להגיב להחלטה לבטל את הכנס.

בברית "חושך לגרש", המורכבת מארגונים כמו "דרור ישראל", "המרכז לפלורליזם יהודי" ותנועות נוער, בירכו על ההחלטה לבטל את הכנס כולו. מהארגונים שהובילו את הבקשה לבטל את הזמנתו של הרב שפירא לכנס נמסר כי "נמשיך להיאבק בניסיון להפוך את ספר ההסתה והתרת הדם הזה לספר לגיטימי בשדה השיח הציבורי. אנו קוראים לאוניברסיטת חיפה לעסוק בספר ובמשמעויותיו מבלי לתת במה ולגיטימיות לכותביו".

הכנס בנוכחותו של הרב שפירא, היה אמור להתקיים בשבוע הבא בפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטה. הרב שפירא היה אמור להציג בכנס את עמדתו ומנגד היו אמורים להישמע בכנס גם עמדות נחרצות לאלה שמציג הרב.

גם סטודנטים ערבים הלומדים באוניברסיטת חיפה זעמו על הזמנתו של הרב שפירא לכנס וקראו להחרימו. רביע עיד, סטודנט לפילוסופיה ומדע המדינה ונציג תא בל"ד באוניברסיטה, אמר לפני ההחלטה על ביטול הכנס כי "אנחנו לא מופתעים לראות שהאוניברסיטה הזמינה רב קיצוני שנתן הכשר לשפיכות דמים, בזמן שבאותו מוסד לומדים ומלמדים סטודנטים ומרצים ערבים".

עוד בנושא:

הדיווח על הסערה שהתפתחה בעקבות הזמנת הרב שפירא
הספר שהצית את המהומה: הכל על "תורת המלך"
עתירה לבג"ץ: "הספר מתיר דמם של גויים"

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully