וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא גומרים את החודש: סייעת רופא שיניים

המחאה על יוקר המחיה מאגדת אזרחים רבים, ממקצועות ומעמדות שונים. פרויקט מיוחד של וואלה! חדשות יצא לברר כמה קשה לרופאים, מורים ונהגי מוניות לאזן בין ההכנסות וההוצאות החודשיות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

* שכר הברוטו של טלקר תלוי בכמות המשמרות שהיא עושה בחודש, כדי להגיע למשכורת כזו היא צריכה לעשות משמרות כפולות רבות.

מה השינוי שהכי חשוב עבורך במאבק, שהכי יקל על חייך?

"טיפול במצוקת יוקר המחייה על כל היבטיה: דיור בראש ובראשונה, פריפריה, מערכת הבריאות, מזון, דלק. עזבתי את קריית שמונה כדי למצוא עבודה במרכז. החיים בפריפריה לא פשוטים. יצאתי משם כדי להגיע לאיזושהי נחלה ושקט – אבל גם פה אני לא מקבלת את זה. אני רק מתעסקת בהישרדות. יש לי ארבעה אחים, וההורים שלי לא יכולים לעזור לי ולממן אותי. האבסורד הוא שיש לי מקצוע ואני עובדת קשה ועדיין צריכה להיעזר באחרים. אני משלבת בחודשים האחרונים עבודה נוספת ועובדת 14 שעות רצוף, וגם אז לא מצליחה לסגור את החודש. בקושי. תמיד נשאר המינוס וזה לא נגמר.

במערכת הבריאות משלמים לסייעות שכר מינימום, למרות שאנחנו עובדות עם אוכלוסייה קשה, מתמודדות עם ציבור בחדר הטיפולים ומחוצה לו ולוקחות סיכונים בהידבקות במחלות שאנחנו חשופות אליהן. החיים לא פשוטים וכואב לי כי יש לי מקצוע. למדתי רפואה - למה אני צריכה לקבל 22 שקלים לשעה?"

האם את תומכת במאבק על יוקר המחייה?

"אני מאוד תומכת במחאה. המדינה לא קשובה לאזרחים שלה. שירתתי בצבא שירות מלא, בזמן מלחמת לבנון השנייה. ראיתי את הבית שלי נפגע הרבה פעמים, הרחתי ריחות של אבק ושריפה. המלחמה גם גרמה להתפרצות מחלת הסכרת אצל אבא שלי ,מלחץ נפשי, והמדינה לא מכירה בזה. הממשלה צריכה להבין שמעמד הביניים מחזיק את המדינה הזו. הכי חשוב לי שיכבדו אותנו, הדור צעיר, כי יש לנו את האפשרות לקום ולעזוב - ואז לא יישארו פה. המדינה צריכה לדאוג לנו לתנאים ראויים למחייה. אי אפשר להמשיך ככה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully