וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הסיוע בקשיים ו-700 ילדים ילמדו ללא ציוד

קובי דוד

29.8.2011 / 13:57

ארגון צדקה המסייע לילדים ממשפחות מצוקה נקלע לקשיים כלכליים ולא יוכל לעזור השנה ולתרום ילקוטים, ספרים וכלי כתיבה. "זו מכה קשה שאנחנו נצטרך להתמודד איתה", סיפרה אחת האמהות

כ-700 ילדים מגילאי 6 עד 13 ממשפחות מצוקה יתחילו את שנת הלימודים בשבוע הבא ללא ספרי לימוד וציוד בסיסי, זאת משום שארגון המסייע להם נקלע לקשיים כלכליים. הארגון, "המטה למען נפגעי הטרור" שהוקם לפני כחמש שנים, נוהג לסייע למשפחות של נפגעי פעולות איבה ולמשפחות בקשיים כלכליים, לאחר שחרט על דגלו לאפשר לכל תלמיד עם מצוקה כלכלית בארץ, לקבל את הכלים הבסיסים כדי לפתוח את שנת הלימודים כראוי. כמו כן, עסק לאחרונה הארגון בפעולות שונות למען שחרורו של החייל החטוף גלעד שליט.

"אנחנו נמצאים ימים ספורים לפני תחילת שנת הלימודים ואין לי אפשרות לרכוש להם תיקים חדשים כמו שהיו רוצים או שאר כלי כתיבה לשנה החדשה. אין ספק כי זו מכה קשה שאנחנו נצטרך להתמודד איתה", סיפרה אחת האמהות, תושבת צפת שילדיה מקבלים סיוע מהארגון.

"הילדים יגיעו עצובים לספסל הלימודים"

בשל המצוקה הכלכלית אליה נקלע הארגון בוטל גם מחנה הקיץ שמקיים הארגון מדי שנה מאז שנת 2007 בשיתוף הסוכנות היהודית וארגונים פרטיים אחרים. יו"ר ארגון הצדקה, דניאל נהוראי-כהן, המתגורר במושב ספסופה שבצפון, החליט לקחת את הפרויקט לידיו ולנהל את מחנות הקיץ בהתנדבות. "הצלחנו להגיע למאות ילדים שישבו בבית בחוסר מעש מוחלט, הרגשנו שאנחנו נותנים להם חיים והמון כיף, אבל לצערנו זה ירד לטמיון. לפחות קווינו שנוכל לעזור להם לפני תחילת שנת הלימודים, מה שבפועל לא קרה", אמר נהוראי-כהן.

בעקבות המצוקה והשפעתה על הילדים, שלח לפני כחודש יו"ר הארגון מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולשר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, בו ביקש לקבל עזרה. "אני מבקש בכל לשון של בקשה לקבל עזרה. זו פעם שלישית שאני שולח מכתב ואין מענה. זו הזדמנות פז עבורך להזדהות עם אותם ילדים שזקוקים לקצת חופשה וכיף", כתב.

משלא קיבל מענה לפניותיו, אמר נהוראי-כהן כי "זה עצוב לי לדעת שאף אחד לא רוצה לעזור לנו", והוסיף, כי "בכל שנה היינו דואגים גם לילקוט חדש לכל תלמיד עם כלי כתיבה, השנה הילדים יגיעו עצובים לספסל הלימודים".

מהסוכנות היהודית נמסר בתגובה: "הסוכנות מגייסת תרומות רבות עבור ארגונים וגופים שונים הקיימים במדינה. יש לציין כי, בשל ירדה בערך הדולר קוצצו היקף התרומות בנושאים שונים. יחד עם זאת הסוכנות עושה ככל שניתן על מנת לעזור לכל גוף או ארגון שזקוק לתרומות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully