וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא גומרים את החודש: מורה

המחאה על יוקר המחיה מאגדת אזרחים רבים, ממקצועות ומעמדות שונים. פרויקט מיוחד של וואלה! חדשות יצא לברר כמה קשה לרופאים, מורים ונהגי מוניות לאזן בין ההכנסות וההוצאות החודשיות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

* (ההכנסה של בוני אינה קבועה - היא עובדת ב-3 עבודות להגדלת ההכנסה - מורה בחטיבת הביניים, בפרוייקט "עיר ללא אלימות" של עיריית עפולה, ובמתן שיעורים פרטיים)

מה השינוי שהכי חשוב עבורך במאבק, שהכי יקל על חייך?

"הייתי מאד רוצה שיתרחש שינוי בכמה מישורים, ראשית כל במישור החינוך. אני הייתי רוצה ילד רביעי אבל ברור לי שאיני מסוגלת לעמוד בתשלומים. הפגנת האמהות מאוד חשובה. אני מעולם לא יכולתי להאריך את חופשת הלידה שלי, ואת כל המשכורת העברתי לטובת המטפלת והגן. הייתי רוצה שעפולה תהפוך להיות פריפריה כמו שהייתה, כיום אנחנו בעדיפות לאומית נמוכה מבעבר וזה משפיע בכל תחומי החיים.

גם תחום הדיור חשוב לי: הפרש הגילאים הקטן בין ילדיי, חייב אותי במהלך השנים לכסות הוצאות עבור חינוך פרטי, בכל חודש לפחות עבור ילד אחד סכום של 2,100 ש"ח, ולעיתים עבור שניים. באותם שנים לא יכולתי להרשות לעצמי לרכוש בית בגלל זה.

למרות שמדובר בהישרדות אנחנו אנשים שמחים ושומרים על שמחת החיים. אני מעבירה לילדיי את החינוך שקיבלתי בבית - להיות שמחה בחלקי, ולהשתמש בכסף בתבונה - זה הסלוגן שאנחנו משתמשים בו בבית. הילדים שלי לא מרגישים אף פעם מקופחים".

האם את תומכת במאבק על יוקר המחייה?

"לכל מגזר יש את הכאב שלו, מהמקום שהוא בא. נוצר עומס: אנשים סחבו המון ולא הצליחו לעמוד בזה. ההתפרצות היא פתאומית והיא משותפת. כל העוולות החברתיות שהועלו הן מוצדקות וצריך לטפל בהן. רמת החיים נפגעה, השחיקה מורגשת אצל האזרח הקטן, מעמד הביניים נושא בנטל כבד מאד, המיסוי גבוה, ועושים חישובים רבים לפני כל הוצאה. זה לא שהפכנו לצרכנים יותר גדולים מבעבר אלא שהעולם השתנה- הוא מציע הרבה יותר אפשרויות והמשכורות מאידך לא השתנו".

יש לכם רעיונות כיצד לשפר את מערכת החינוך בישראל? ספרו לנו ואולי תזכו בפרסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully