וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגדר בגדה פרוצה, מחבלים יכולים לחדור כל יום"

במערכת הביטחון מעריכים כי בעוד שתשומת הלב עברה לגבול הפרוץ בין ישראל למצרים, נכנסים מדי לילה פלסטינים דרך קטע הגדר החסר בגדה, דבר המעורר דאגה בעיקר לקראת חודש ספטמבר

דניאל בוק

צילום: דניאל בוק, טל אנגלנדר, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

בשירות הביטחון הכללי החלו הבוקר (שני) לחקור את המחבל המחבל שביצע הלילה את הפיגוע בתל אביב, במטרה להתחקות אחר מסלול החדירה שלו לישראל. גורם ביטחוני אמר בשיחה עם וואלה! חדשות, כי עדיין מוקדם מדי להצליח לגלות את נתיב ההסתננות שלו לישראל. המחבל, בן 25, גנב מונית ודרס כמה בני אדם סמוך למחסום משטרתי מחוץ למועדון "האומן 17" בצומת הרחובות סלמה ואברבנל בתל אביב. לאחר הדריסה יצא מהרכב ודקר שוטרי מג"ב שהיו במקום, לפני שהצליחו להשתלט עליו. בסך הכל נפגעו בפיגוע שמונה בני אדם, מהם שלושה שוטרי מג"ב באורח קשה.

"נתיב התחום הפלילי קרוב מאוד לנתיב הפעילות החבלנית. העבריינים הפלסטינים מנצלים את העובדה שעד כה נבנו רק 580 קילומטרים של גדר ברחבי יהודה ושומרון ונותרו לבנייה כ-200 קילומטרים של גדר. לא הכל תקוע בבג"ץ והחלק העיקרי לא נבנה בגלל בעיות תקציב. אין החלטה ממשלתית בנושא וזו הופכת לסכנה מיידית בטח לקראת חודש ספטמבר. פיגוע כמו שאירע בתל אביב יכול להתרחש כל יום בגלל סוגיית הגדר".

עוד על הפיגוע בתל אביב
פיגוע בתל אביב: 8 פצועים באירוע דקירה ודריסה
עדי ראייה לפיגוע בתל אביב: "אסון גדול נמנע"

פיגוע דקירה ודריסה מחוץ למועדון "האומן 17" בתל אביב. דרור עינב
"אירוע של מחבל בודד שמגיע ללא אמצעי לחימה ובדרך גם גונב רכב, קשה מאוד לסכל". זירת הפיגוע, הלילה/דרור עינב

לדברי הגורם תשומת הלב הועברה לגבול ישראל מצרים למרות ההתרעות לביצוע פיגועים דרך אזורים נרחבים באזור הגדה המערבית. במערכת הביטחון טוענים שיש פרצות משמעותיות ברחבי יהודה ושומרון דרכן נכנסים עבריינים פלסטינים ודורשי עבודה, בעיקר באזור החטיבה המרחבית עציון ודרום הר חברון. לדברי הגורם הביטחוני, "מדובר בהזנחה של שנים. אין פיגועים באופן תדיר כי צה"ל עובד קשה מדי לילה לסכל כוונות טרור ומנגנוני הביטחון הפלסטינים פועלים גם הם נגד תשתיות הטרור. אירוע של מחבל בודד שמגיע ללא אמצעי לחימה ובדרך גם גונב רכב, קשה מאוד לסכל".

פיגוע דקירה ודריסה מחוץ למועדון "האומן 17" בתל אביב. דרור עינב
זירת הפיגוע, הלילה/דרור עינב

בתוך כך, מצבם של חלק מהפצועים מפיגוע הדריסה והדקירה הלילה מוסיף להיות קשה. "במהלך הלילה הגיעו שלושה פצועים קשה מהפיגוע עם חבלות רב-מערכתיות פצוע אחד נכנס לניתוח ומצבו לאחר הניתוח קשה אך יציב. פצוע שני סובל מפגיעות רב-מערכתיות אך מצבו יציב. השלישי ייכנס לניתוח בשעות הקרובות", סיפר ד"ר דרור סופר מנהל יחידת הטראומה בבית החולים איכילוב בתל אביב.

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי הגיע הבוקר להתעדכן במצב הפצועים ואמר כי "תל אביב מאז ומעולם היתה יעד מרכזי בעיני ארגוני הטרור, אך כרגע אנחנו מתמקדים בפתח שנת הלימודים וערוכים לכך ברמה מאוד גבוהה מבחינה ביטחונית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully