וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטים בתל אביב: להחרים את שופרסל לשבוע

עדי דברת-מזריץ

28.8.2011 / 22:47

בדף הפייסבוק של החרם, שכבר מונה 4,700 חברים, נכתב כי "בזמן שהם מממנים בכספנו את תחרות מאסטר-שף אנחנו לא סוגרים את החודש". שופרסל: "צריך להוזיל את מחירי המזון ב-20%"

קבוצה המונה מעל 4,700 חברים קוראת להחרים את רשת שופרסל למשך שבוע ימים החל ממחר (שני). מאחורי הקבוצה שנקראת 'שבוע בלי שופרסל' עומדת אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב.

"כולנו יודעים שאנו משלמים יותר מדיי לסופרמרקט. בטח שהרבה יותר מדיי לשופרסל. בזמן שהם מממנים בכספנו את תחרות מאסטר-שף, פרסומות עם צביקה הדר - אנחנו לא סוגרים את החודש. מנהלי שופרסל היקרים, אם לא שמתם לב - יש איזה 400,000 איש ברחובות - לא הגיע הזמן שתתעוררו ותפסיקו לגזור קופון על מאות אלפי משפחות שקורסות תחת הנטל?", נכתב בעמוד הפייסבוק של הקבוצה.

שופרסל דיל. שי מכלוף
הסטודנטים התל אביבים קוראים להחרים אותה לשבוע. רשת שופרסל/שי מכלוף

בקבוצה מסבירים את הבחירה דווקא ברשת שופרסל בכך שהיא חלון הראווה של הקמעונאות בישראל עקב היותה רשת המזון הגדולה ביותר ולכן אשמה לא פחות מהיצרנים הגדולים בעליות המחירים: "היא לא יעילה, המנגנונים שלה מנופחים, וכל השוק מיישר מחירים לפיה. אתם חושבים שהמע"מ גבוה מדי? תחשבו על 'מס דנקנר', הכסף שנוחי דנקנר מכניס לכיסו על כל חלב, אורז, קוטג' ושקית במבה שאנחנו קונים. מה שאומר שכולנו משלמים, ומשלמים הרבה. אז נפסיק לשלם וכך שופרסל תבין", נכתב בדף.

אולם גם כלפי רשתות המזון האחרות לא נחסכת ביקורת ואף מובהר כי הן הבאות בתור ובכל שבוע תיבחר רשת אחרת שתוחרם. "לא ש'מגה בעיר' זולה במיוחד ולמעשה כל רשת 'גונבת' מחירים על מוצרים מסוימים". עוד מפרסמת הקבוצה רשימה של 16 מוצרים שיקרים יותר בשופרסל מאשר שתי רשתות אחרות, ששמן לא מופיע בעמוד אלא כ"רשת 2 ורשת 3".

מגה בעיר. שרון בוקוב
"גם היא 'גונבת' מחירים". מגה בעיר/שרון בוקוב

בין הטוקבקים בעמוד הפייסבוק ניתן למצוא בעיקר אמירות התומכות בחרם כמו "אני חלק מהמאבק הזה, כי בעיניי זה חלק ממה שאנחנו האזרחים צריכים לעשות למען הפחתת הריכוזיות בישראל. לא יתכן שקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר תשלוט ב-15% מכל המשק הישראלי. בנאדם אחד, נוחי, שולט בשווה למיליון אזרחים ממעמד הביניים". לצד זה מופיעות תגובות אחרות כמו "דווקא בשופרסל המחירים הכי נוחים מכל הרשתות בארץ. מה נפלתם עליהם. הם היחידים שכל שבוע נותנים הנחות ענק".

מרשת שופרסל נמסר בתגובה: "אנו תומכים במחאה הציבורית ומאמינים שמחירי המזון בארץ צריכים להיות זולים בכ- 20% ממחירם היום, על מנת להוריד את המחירים, שופרסל ורשתות המזון ימשיכו להוריד את המחירים כפי שעשו בחודשים האחרונים. יש צורך שהמדינה תצמצם או תבטל את המע"מ, שהספקים יבטלו את עליות המחירים שנעשו מתחילת השנה.

AMPM. איריס דומאני
בשופרסל טוענים שהם זולים יותר. סניף AM PM/איריס דומאני

"המחירים בשופרסל שלי ברמת אביב זולים יותר מכ- 150 סניפים שכונתיים בתל אביב, זולים יותר מ- AM PM, זולים יותר מסניפי מגה בעיר וזול יותר ממאות מינימרקטים בתל אביב ולכן תמוהה המחאה.

"בבדיקה השוו חנות שכונתית (שופרסל שלי) לחנויות דיסקאונט (רמי לוי איילון ומגה איילון) אם היו משווים את רמי לוי איילון ומגה איילון לשופרסל דיל איילון, היו מוצאים ששופרסל דיל איילון זולים מהם כפי שנקבע בבדיקות לפני החג הקודם בתקשורת: ידיעות אחרונות, דה מרקר ועוד.

"אנו מזמינים את נציגי אגודת הסטודנטים של תל אביב לדון איתנו בעובדות ובדרכים נוספות לקידום המחאה החברתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully