וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרפאה: התוכי משמין, החתולה משלשלת והכלב לא מפסיק ללקק הרגליים

ד"ר נחמיאס

28.8.2011 / 12:20

התוכי לא שקט ויש לו בליטה תחת הכנף? החתולה משלשלת, אבל לא מפסיקה לאכול? הכלב לא מפסיק ללקק את כפות הרגליים? לד"ר נחמיאס, וטרינר הבית של וואלה! בע"ח יש הסברים ופתרונות

תוכי ירוק תלוי הפוך מהרגליים. ShutterStock
תזונה עשירה מדי גורמת להם לליפומות/ShutterStock

יש לי תוכי מסוג קוקטייל בן 6 שנים. לפני מספר ימים ראיתי שמתחת לכנף צצה מן בליטה גדולה ונפוחה מאוד. התוכי כבר כמה ימים לא שקט. מה זה ולמה זה קורה? והכי חשוב, איך לטפל?

בתוכים יש לעיתים תופעות של גידולים. במיוחד נפוצות ליפומות שהם גידולים שומניים על רקע של תזונה עשירה מדי בשומן ובמיוחד זרעי חמניות או זרעים עתירי שומן אחרים.

אפשר לגשת לווטרינר שידגום את המסה בדקירה עדינה ואז על ידי אבחון מיקרוסקופי ניתן לדעת במה מדובר ולשקול ניתוח. סביר על פי התיאור שהתוכי די סובל מהעניין ולכן שינה את התנהגותו.

חתול בבדיקת וטרינר. Amanda Perkins, ShutterStock
אם דיאטה לא עוזרת - יש לגשת לווטרינר/ShutterStock, Amanda Perkins

החתולה שלנו משלשלת ביומיים האחרונים (למרות שתאבונה כתמול שלשום וכן התנהגותה אינה חריגה ביחס לימים אחרים). מזונה מושתת על בסיס מזון יבש שוטף+כף אחת בבוקר ואחת בערב של מזון לח. מה קרה לה?

לעיתים שינוי מזון או קלקול של המזון עלול לגרום לשלשול. אני מציע לנסות לתת יום אחד דיאטה של מרק עוף עם אורז ומעט מאד ביצה קשה או בשר עוף ללא עור ועצמות.

במידה ואין שיפור, יש לגשת לווטרינר לבדיקת צואה ולהחליט על טיפול מתאים. שילוב של פרוביוטיקה (חיידקי מעיים חיוביים) יכול לעזור. קיימים תכשירים מיוחדים לחיות מחמד - יוגורט ביו פחות יעיל לזה.

קיימים מוצרים מיוחדים למצבי שלשול בחתולים בסדרת המזון הרפואי של פורינה, למשל DM או EN.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
כלב פאג מלקק את רגלו. ShutterStock
ליקוק כפות רגליים מוגבר מעיד על בעיה/ShutterStock

הכלבה שלי לא מפסיק ללקק את כפות הרגליים. אני רוחץ את כפות רגליו בקביעות כדי לוודא שזה לא המלח שם מפריע לה. זה קשור לתזונה? איך אפשר לעזור לה?

ליקוק כפות רגלים יכול להעיד על אלרגיה כלשהיא או לחות מוגברת הגורמת לדלקות ופטרת. ניתן לנסות להתחיל עם איבוק בטאלק במקום לרחוץ.

הידעתם כי לכלבים יש בלוטות זיעה רק בכפות הרגליים?

הפרשת זיעה מוגברת בשילוב עם הרחצה והחום יכולים להגביר את האפשרות של פטריות.

במידה ואין שיפור יש לשקול בדיקת עור כללית אצל הווטרינר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully