וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממחר: שביתה במכון המפקח על שיווק תרופות חדשות

אריאל נוי

27.8.2011 / 5:30

עובדי המכון לביקורת ותקנים של חומרי רפואה, הגוף האחראי לפקח על אופן ייצורן ואיכותן של תרופות, ישבתו החל ממחר. הם מוחים נגד כוונת משרד הבריאות להפריט את האגף

עובדי המכון לביקורת ותקנים של חומרי רפואה במשרד הבריאות, האחראים על הענקת תווי תקן לכל התרופות בישראל, יפסיקו את פעילותם מחר (ראשון) ב-08:00. בשלב זה נראה כי לא ייערכו כלל בדיקות בטיחות במכון, שמשכנו בירושלים. משמעות השביתה היא שתרופות חדשות העלולות להציל חיים ונמצאות בתהליכי שיווק לא יאושרו כלל.

אשר גולדשלגר, יו"ר הסתדרות המיקרו-ביולוגים, הביו-כימאים ועובדי המעבדות בישראל, אמר לוואלה! חדשות כי משרדי הבריאות והאוצר מנסים להפריט את המכון זה זמן רב, על חשבון העובדים. הוא התריע מפני הסכנות הכרוכות בהשבתת המכון, ואמר כי "מי שייטול תרופות, או חברה שתשווק תרופות ללא הבדיקה שלנו, יישאו באחריות".

המכון לביקורת ותקנים של חומרי רפואה הוא גוף של משרד הבריאות, ואחראי, תחת אגף הרוקחות, לוודא את איכות התרופות בישראל המאושרות לשימוש בבני אדם ובמרפאות וטרינריות. המכון מפקח על מפעלי התרופות ומבצע בדיקות מעבדה שונות. כל התרופות בארץ חייבות לעבור בדיקות במכון בדרך לשיווקן.

עוד על מערכת הרפואה הציבורית:
אידלמן על ההסכם עם הרופאים: "היסטורי ואידיאולוגי"
גם לאחר חתימת ההסכם: המתמחים נחושים להתפטר
דו"ח ה-OECD: בתי החולים בישראל - הצפופים ביותר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully