וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום ראשון: הממשלה תאשר מינוי ראש מערך ההסברה

פנחס וולף

25.8.2011 / 21:25

על רקע ההסלמה בדרום וכוונת הפלסטינית לבקש הכרה במדינתם, יקבל ראש מערך ההסברה הלאומי הנכנס, העיתונאי יועז הנדל, חודש חפיפה, דבר שאיננו מקובל בדרך כלל בתפקיד זה

הממשלה תאשר ביום ראשון את מינויו של העיתונאי יועז הנדל לתפקיד ראש מערך ההסברה הלאומי וראש מערך הדוברות במשרד ראש הממשלה במקומו של גידי שמרלינג. הנדל יתחיל את החפיפה ב-4 בספטמבר וייכנס באופן סופי לתפקיד ב-1 באוקטובר – אז יפרוש שמרלינג מתפקידו ויתחיל לכהן כדובר עיריית תל אביב. שלשום, בחנה ועדת המינויים בראשות נציב שירות המדינה את מינוי הנדל והחליטה להמליץ על מינויו.

תקופת החפיפה, בה ייהנו השניים ממשכורת מלאה, איננה מובנית מאליה. היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, שלומית ברנע פרגו, קבעה כי למרות שממשלתו של אהוד אולמרט החליטה שראש מערך ההסברה הלאומי יהיה בדרג מנכ"ל משרד ממשלתי, ולפי הכללים למנכ"ל יש תקופת חפיפה של עד חודש, ראש מערך ההסברה לא באמת מנכ"ל, ולכן כלל זה אינו קשור אליו. עם זאת, היא קבעה שבסמכותה של הממשלה לאשר את תקופת החפיפה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו יבקש מהשרים לאשר את החפיפה בשל "הנסיבות המדיניות יוצאות הדופן בתקופה זו", כאשר הכוונה היא בין היתר לעניין ההכרזה החד צדדית על מדינה פלסטינית.

הנדל משמש כמרצה באוניברסיטת בר אילן וכעיתונאי. בין היתר, הוא שימש עד כה כפרשן הצבאי של העיתון "מקור ראשון", כבעל טור בעיתון "ידיעות אחרונות" ואחד ממגישי התוכנית הביטחונית בגלי צה"ל "רצועת הביטחון". דובר ראש הממשלה, רוני סופר, שנכנס לתפקידו לפני מספר חודשים, ככל הנראה ימשיך בתפקידו.

בתוך כך, הממשלה תאשר ביום ראשון גם את מינוי סמנכ"ל אירופה במשרד החוץ, נאור גילאון, לשגריר ישראל ברומא, ואת אליהו גרונר לתפקיד הציר הכלכלי מטעם משרד האוצר בוושינגטון.

עוד באותו נושא
יועז הנדל ישמש כראש מערך ההסברה של משרד ראש הממשלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully