וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוס עוז: "שמורה לא ילמד יצירה שהוא לא אוהב"

25.8.2011 / 19:13

הסופר השתתף בכנס של פעילים המפגינים למען שיפור מערכת החינוך במסגרת המחאה החברתית ואמר כי לפי דעתו, מורים לספרות צריכים ללמד רק יצירות שהם אוהבים ולא להיצמד לתכנית מחייבת

הכיתות גדולות מידי, המורים לא מלמדים יצירות שהם אוהבים ואין ניצוץ אידיאלוגי - אלה רק חלק מהבעיות בפניהן ניצבת מערכת החינוך בישראל לדברי הסופר עמוס עוז, שאמר את הדברים במהלך מפגש של אנשי ארגון "ח' זה חינוך", הנאבקים במסגרת המחאה החברתית למען שינויים במערכת החינוך לקראת פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר.

המחאה החברתית - כותרות אחרונות
עמוס עוז כותב על מחאת הדיור: אנשים אחים אנחנו
קרע במטה המחאה: הסטודנטים נעדרו ממסיבת העיתונאים
למרות ההסלמה, מארגני המחאה ימשיכו להיאבק

במפגש שנערך במכללת סמינר הקיבוצים בתל אביב הוחלט על נייר העמדה הבסיסי שאיתו ימשיכו מובילי המאבק. בפתח המפגש דיבר עוז על מצב החינוך בישראל. לדבריו, "משהו במערכת החינוך לקוי כבר הרבה מאוד שנים. הכלל הראשון בהוראה ספרות צריך להיות שהמורה ילמד רק יצירות שהוא אוהב. מורה שמלמד יצירה שהוא בעצמו לא אוהב אותה, לא מתחבר אליה, שלא ילמד אותה. הוא גורם נזק לעצמו, לתלמיד וליצירה. מזה נגזרת המסקנה, שלא תהיה תכנית שמחייבת את כל התלמידים בכל בתי הארץ להתכונן אליה למבחני הבגרות".

עוז הוסיף, כי "אני רואה בתנועת המחאה שקמה עכשיו, ההשפעה העמוקה ביותר שהייתה לי בימי חיי הבוגרים. מניין פרצו הכוחות האלה? אינני יודע. הסתכלתי בהם בהשתאות ובהוקרה וגם בקנאה, כי בדור שלי לא נמצא הדבר הזה. להגיע לרוחב של מאות אלפי אנשים זה הישג עצום, אבל לרוחב לא יהיה עתיד אם לא יהיה לו עומק: עומק זה סבלנות, והתמדה, נשימה עמוקה, ניסיון לעשות בדיוק מה שאנחנו עושים כאן היום: לדבר על חינוך, ובסופו של דבר – גם לעשות".

עוז הלין גם על גודל הכיתות בבתי הספר: "הכיתות בבתי הספר גדולות מידי. כל מורה יודע את זה. גדולות מכדי לעורר את ניצוץ הסקרנות שהיא המידה האנושית הנפלאה ביותר. הניצוץ הוא גם ניצוץ דיאלוגי. אני מכיר כיתות שבהן המורה עד סוף שנת הלימודים לא זוכר את שמות כל תלמידיו. צריך לשאוף כאחת המטרות הלאומיות להקטין את הכיתות וגם להקטין את בתי הספר".

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully