וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריות, נמרים וצעצועים בגודל הנכון

27.8.2011 / 1:02

דיירי ה'מקלט לחתולים גדולים' בטמפה, פלורידה, תועדו משתעשעים עם צעצועים שהוכנו במיוחד עבורם ונראו לרגע ממש כמו חתולים ביתיים. היוזמה נערכה לקידום מודעות לסכנת הכחדתם בטבע

«iframe width="460" height="280" src="https://www.youtube.com/embed/b9WsyKDF-IE" frameborder="0" allowfullscreen»«/iframe»

דיירי ה'מקלט לחתולים גדולים' בטמפה, פלורידה, גילו עניין רב במשחקים עם צעצועי גומי ענקיים שהוכנו במיוחד עבורם.

ה'חתולים' נראו פה ושם ממש כמו חתולי בית, רק יותר נמרצים.

למרבה הדאגה, האתר מוסר כי ללא הגנה משמעותית, החיות המדהימות האלו לא יהיו בסביבה עוד הרבה זמן. ארי ההרים האמריקאי, למשל, עומד בפני מספר איומים שונים. עד המאה ה-20, אריות אלו שהיו נפוצים קודם בכל רחבי ארצות הברית, נעלמו מהמערב התיכון וממזרח המדינה, לפי ה'נשיונל ג'אוגראפיק'.

גם נמרים הם בסכנה. נמר אמור, תת-מין צפוני, הוא בסכנת הכחדה: אוכלוסייתו העולמית של המין מוערכת בכמה עשרות בלבד בטבע ופחות מ-300 בגני חיות, לפי אתר amur-leopard.org. הרס אזור המחייה הטבעי ותעשיית הפרוות הם מהסיבות להידלדלות אוכלוסיית נמרי האמור בטבע. כתוצאה מכך מסווג הנמר האמור כאחד מבין החתולים הנדירים ביותר.

הנמר הסומטרי גם הוא בסכנה, למרות שהוא בעל חיים מוגן באינדונזיה. על אף המאמצים, עדיין יש שוק לחלקי גוף של נמרים ומוצרים נלווים, לפי worldwildlife.org. מספר הפריטים היום הוא נמוך ביותר אי פעם - רק 3,700.

הנמר הדרום סיני כפי הנראה נכחד לחלוטין בטבע. רק 47 פריטים חיים בגני חיות בסין.

'מקלט החתולים הגדולים' הוא המקלט הגדול בעולם המוקדש לבעלי חיים אלו. דייריו נמצאו במצוקה כלשהי כמו נטישת בעלים שחשבו בטעות שמדובר בחיות מחמד, פרישה מתפקידים שונים בתעשיית הבידור, חילוץ מתעשיית הפרוות, הצלת גורים לאחר הרג אימהות על ידי ציידים. האתר המשתרע על שטח של 55 אקרים בצפון טמפה פועל ללא כל מטרות רווח החל מ-1992 ומאכלס יותר מ-100 חתולים גדולים.

לזוג הכי פופולארי ב'מקלט החתולים הגדולים'

שאלות בעלי חיים לווטרינר המדור, מאלף הכלבים או מומחיות התנהגות החתולים? כתבו לנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully