וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאמצים נכשלו: אופק בת ה-4 תגורש לפיליפינים

25.8.2011 / 12:00

בית המשפט המחוזי בפתח תקוה פסק כי ננסי, מהגרת עבודה מהפיליפינים, ובתה אופק בת ה-4 הן שוהות בלתי חוקיות וכי יש לגרשן מהארץ. בשבוע שעבר נמנע הגירוש ברגע האחרון

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק)

לאחר שבשבוע שעבר כבר כמעט הועלו למטוס אך גירושן עוכב, ננסי קסטילו, מהגרת העבודה מהפיליפינים ובתה אופק בת ה-4 יגורשו מהארץ. בית המשפט המחוזי בפתח תקווה דחה הבוקר (חמישי) את העתירה שהגישה האגודה לזכויות האזרח, וקבע כי האם ובתה, שנעצרו בשבוע שעבר על ידי פקחי רשות ההגירה, יגורשו כבר היום לפיליפינים. בית המשפט פסק כי השתיים מוגדרות כשוהות בלתי חוקיות. כריסטופר, אביה של אופק אמר בעודו אורז את חפציה של הילדה ושל ננסי אימה: "אני מצטער שבאנו לישראל. זה יום עצוב, אני מרגיש משהו קשה בלב. למה בית המשפט לא נתן לנו כמה שעות בשביל לארוז את הדברים כמו שצריך?"

ביום שלישי שעבר הוציא שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, שאול מנהיים, צו עיכוב נגד גירוש השתיים. האם ובתה נעצרו על ידי רשויות ההגירה והועברו למתקן הגירוש בנמל התעופה בן גוריון לקראת הטסתן לפיליפינים בתואנה כי הן שוהות בארץ שלא כחוק. ברגע האחרון הצליחו ארגונים חברתיים להשיג עבורן את צו העיכוב והשתיים הושארו בארץ עד לדיון בעניינן.

עוד על גירושן של ננסי ואופק:
אחרי עיכוב הגירוש: אופק נפגשה עם שרה נתניהו
בית המשפט הוציא צו עיכוב נגד גירוש בת הארבע
לראשונה: בת לעובדת זרה שנולדה ולמדה בארץ תגורש

"מדוע נמשכת ההתעמרות בילדים?"

סיפורן של השתיים ובעיקר של הילדה אופק שנולדה בישראל ומתחנכת במערכת החינוך הישראלית עורר את תשומת לבם של ארגונים רבים. גם אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, נחלצה לעזרתן ושלחה מכתב לשר הפנים, אלי ישי, בבקשה למנוע את הגירוש. "מדובר בילדה אשר נולדה והתחנכה בישראל", כתבה נתניהו, "שפתה הראשונה היא השפה העברית. אופק גרה לבדה עם אמה בעיר תל אביב, למדה בגן בלב תל אביב, ומצפה להתחיל את שנת הלימודים החדשה עם חבריה לספסל הלימודים. אופק עומדת בפני גירוש לפיליפינים, ארץ מוצאה הרשמית, אך לא ביקרה בה מעולם". נתניהו אף נפגשה עם אופק ואביה יום לאחר שגירושה נמנע.

נועה גלילי דוברת ארגון "ילדים ישראלים", שמלווה את אופק בימים האחרונים סיפרה כי "אופק עטופה בהמון אהבה, גם מחברי הארגון וגם מאביה. היא מבינה שהערב תעלה על מטוס". לדברי גלילי, "טרם התייאשנו ואנו מנסים לרכך את התהליך עד כמה שניתן. צריך לזכור שננסי, האם, הגיעה לארץ בהזמנת המדינה ובמטרה לטפל בקשישים. אופק נולדה בישראל והיא חלק ממערכת החינוך בישראל. זהו יום בושה למדינת ישראל. רק לפני חודש אישר משרד הפנים להביא לארץ כ-1,500 מהגרי עבודה. מדוע נמשכת ההתעמרות בילדים?"

גלילי סיפרה עוד כי "אופק נצמדה אלינו במהלך הדיונים בבית המשפט. אין ספק שמתקן הכליאה אינו מקום אידאלי לילדים. הבקשה שנדחתה היום הייתה בסך הכל להעניק 30 יום לננסי כדי להסדיר את ענייניה האחרונים בארץ ולאסוף את משכורתה ממעסיקיה. אופק כל הזמן שואלת איפה אמא. הילדה קרובה ללבי אך להמשיך וללוות אותה ואת אמה ננסי מול אטימות המדינה זה עינוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully