וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייבי עטלף והאמא החדשה שלו: סטודנטית לווטרינריה

עובד אלחליבי

23.8.2011 / 15:53

גור עטלף-פירות שנמצא חלוש, מפוחד וללא אמא, הובא אל ביה"ח של הספארי ואומץ על ידי טלי, סטודנטית לווטרינריה שמאכילה אותו, ממש כמו תינוק אנושי, כל 3 שעות ולוקחת אותו לכל מקום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוכל כל 3 שעות, יום ולילה. פיטר העטלף של טלי שטינבך/מערכת וואלה!, צילום מסך

מזה חודש וחצי טלי שטינבך, סטודנטית לווטרינריה, מגדלת גור עטלף-פירות בביתה. את העטלף היא מאכילה, ממש כמו תינוק אנושי, כל 3 שעות, יום ולילה. התוצאה - העטלף של טלי הולך איתה לכל מקום; לימודים באוניברסיטה, מבחנים, חברים, נסיעות הביתה. העטלף הובא תחילה, על ידי אזרח טוב לבית החולים לחיות בר של הספארי ורשות הטבע והגנים לאחר שנמצא חלש, מפוחד וללא אמא. טלי שעובדת במקום החליטה לאמץ אותו ולטפל בו בנאמנות: "כיוון שמדובר בגור שדורש טיפול אינטנסיבי יום ולילה התנדבתי לגדל אותו", היא אומרת.

האם היו מקרים נוספים שבהם לקחת בעל חיים לבית?

"כן, לפניו גידלתי עוד גורת עטלפים קטנה בשם ווסלי, שלצערי לא הצליחה לשרוד. היו בעבר מקרים בהם לקחתי בעל חיים לטיפול הביתה, תמיד במקרים האלה מדובר על גורים או גוזלים שלא היו מסוגלים לשרוד ללא טיפול צמוד וכולם חזרו לאחר מכן להמשך טיפול בבית החולים לחיות בר."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שגריר מצויין לעטלפים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

יש שם לעטלף הקטן?

"בהחלט. שמו פיטר, כמחווה לפיטר פן, הילד שרצה לעוף".

איך אנשים סביבך מגיבים כשהם רואים שעטלף מלווה אותך לכל מקום?

"לשמחתי כל האנשים שמקיפים אותי אוהבים בעלי חיים ומקבלים את פיטר בהבנה ובהרבה סקרנות. בעולמנו אנחנו רגילים לראות עטלפים מתעופפים מעלינו בלילה, אבל לרוב האנשים לא יוצא לראות עטלף פירות מקרוב. פיטר הוא שגריר מצויין לעטלפים ומראה לאנשים שאין סיבה לפחד מעטלפים ושהם בעלי חיים חביבים ויפים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

עטלף הוא בכל זאת "יצור לילה", איך את מסתדרת עם השעות?

אני משתדלת להתאים את עצמי לצרכים שלו. לכן אני משתדלת להניח לו לישון בשעות האור ולהיות איתו יותר באינטראקציה בשעות החושך. עטלפים צמודים לאימא שלהם במשך 24 שעות ביממה ויונקים מתי שהם צריכים. בנוסף, כשמדובר על גורים צעירים הם לא מסוגלים להפסקה ארוכה מידי בין ארוחה אחת לשנייה ולכן חייבים להמשיך להאכיל אותם גם בלילה. במשך למעלה מחודש קמתי אל פיטר כל לילה על מנת להאכיל אותו, לנקות אותו ולטפל בו. זה היה מעייף אבל גם מספק לראות שיש תמורה לכל ההשקעה ושהוא גדל ומתפתח והופך מגור חסר ישע לעטלף מתבגר ומפואר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין קשר למחאת האוהלים. פיטר באוהל שלו בביתה של טלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמה זמן לוקח שיקום במצב שלו?

"פיטר הגיע אלי בגיל 5 שבועות וכיום הוא בן 11 שבועות. כשהוא הגיע הוא היה צריך חימום קבוע והאכלות כל 3 שעות, יום ולילה. כיום הוא כבר אוכל בעצמו פירות ורק מקבל תוספת של חלב מספר פעמים ביום וניתן להגיד שהוא עבר את השלב הקריטי של הגידול שלו. מצד שני, יש לו עדיין משימות להתמודד איתן עד שיהיה מוכן לעבור לשלב הבא של חייו: הוא צריך ללמוד לעוף כמו שצריך ולהיות מסוגל לאכול אך ורק פירות. תוך כחודש הוא אמור להשיג שליטה ויכולת בשני התחומים הללו".

לאחרונה החליטה טלי שהגיע זמן להשקיע גם בשיעורי תעופה. שכן, עד כה העטלף הקטן למד לאכול והתחזק, אך לא השקיע בטיסות. לצורך כך, בדקו מטפלי בית החולים בספרות המקצועית ומצאו מאמר העוסק בלימוד תעופה לעטלפים. במאמר שנכתב על ידי מטפלים בבית חולים דומה גרמניה נמצא כי לימודי התעופה לעטלפים נעשים באגף בבית החולים המכונה "אוהל ארבע", אוהל של ממש המשמש סביבה אידאלית ללימוד תעופה לעטלפים. ברוח התקופה ובהשראת המאמר הגרמני, הוחלט לרכוש עבור פיטר אוהל שהוצב במרפסת של טלי ברחובות. אנשים שמבחינים באוהל של טלי, בטוחים שהיא לוקחת חלק פעיל במחאה החברתית ולא יודעים כי בתוך האוהל הגדול, נמצא פיטר העטלף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לומד לעוף. פיטר באוהל/מערכת וואלה!, צילום מסך

איך פיטר מגיב אליך?

"גורי עטלפים צמודים לאימא שלהם במשך 24 שעות ביממה ובמשך מספר שבועות, כיוון שאני הייתי התחליף האנושי לאימא הוא בהחלט נקשר אלי ומזהה אותי. כאשר הוא נחשף לאנשים חדשים לוקח לו זמן להתרגל אליהם ועד שזה קורה הוא נצמד אלי ומנסה להסתתר. כשהוא נמצא באוהל שלו הוא מתעופף ואז חוזר ונוחת עלי, מה שמראה שהוא מכיר אותי ובוחר לחזור אלי. כמובן שגם אני נקשרתי אליו! מראש אני מחבבת כמעט את כל בעלי החיים וזה נכון עוד יותר כאשר מדובר בגור שתלוי בי לכל צורכי חייו ושאני קמה לטפל בו כל לילה למשך תקופה ארוכה. בגלל הזמן הרב שצריך להקדיש לו במהלך היום הוא הפך לחלק משמעותי בחיי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully