וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים נגד הפגנת התמיכה של גלן בק בישראל

יהושע בריינר

23.8.2011 / 0:00

בק, עיתונאי אמריקאי המזוהה עם הימין, מבקש להפגין בעד מדיניות ישראל בכותל. מספר רבנים מתנגדים להשתתפות בהפגנה בטענה שלאירוע סדר יום נוצרי: "זה מסע צלב תיאולוגי נגד עם ישראל"

העיתונאי והשדרן תומך ישראל, גלן בק, הודיע לפני כשלושה חודשים בתוכנית הרדיו שלו בארה"ב כי הוא מתכוון לקיים הפגנת ענק בירושלים בקיץ הקרוב. ההפגנה תיערך תחת השם "להשיב את האומץ", על משקל "להשיב את הכבוד", שם העצרת שבק ערך בוושינגטון ועוררה הדים רבים. מטרת ההפגנה היא תמיכה במדינת ישראל ובמדיניותה, והיא תתקיים מחר (רביעי) באזור הכותל המערבי וכיכר ספרא בירושלים.

מספר רבנים יצאו נגד ההפגנה וקראו לתלמידיהם לא לקחת בה חלק מכיוון שלטענתם זהו אירוע בעל אג'נדה נוצרית. מינה פנטון, חברת מועצת העיר ירושלים לשעבר מטעם המפד"ל, סיפרה שגייסה שבעה רבנים מובילים שקראו לתלמידיהם לא ליטול חלק באירוע. בין הרבנים הבולטים ברשימה ניתן למצוא את מנהיג הציבור החרדי-ליטאי, הרב שלום אלישיב, רב השומרון וראש ישיבת ההסדר באלון מורה, אליקים לבנון, ראש ישיבת עטרת כהנים, הרב שלמה אבינר, הרב של קרית ארבע-חברון, דב ליאור, ורב היישוב שילה, אלחנן בן נון.

עוד באותו נושא:
גלן בק הודיע: "אערוך הפגנה בירושלים"
השתתפות גלן בק בוועדת הקליטה של הכנסת
מיהי התורמת המפתיעה לישיבתו של הרב ליאור?

"סכנה טשטוש הגבולות בין היהדות לנצרות"

"גלן בק מוביל מסע צלב תיאולוגי נגד עם ישראל", אמרה פנטון והוסיפה כי "בק בוכה, צוחק ומפעיל את כל יכולותיו הרטוריות על מנת למשוך את ציבור הנוצרים להגיע לירושלים כדי שיעברו את אותו שיא אמוני לכאורה שהוא עובר בירושלים, והכל תחת הסיסמה שישו פעל באזור הכותל הדרומי. לא סתם הוא בחר את המיקום הזה לקיום העצרת". עוד אמרה פנטון על השדרן האמריקאי כי "מי שיקשיב לשידוריו יבין היטב שמטרתו היא לקדם את הנצרות ואת ישו. נכון שאנחנו צריכים הסברה לטובת ישראל וצריך לגייס כספים, אבל יש כאן מטרה נוצרית מובהקת ויש כאלה שלא מסתנוורים".

בשיחה עם וואלה! חדשות אישר הרב לבנון כי ביקש מתלמידיו שלא להשתתף באירוע, אך אמר שלא קרא לכך באופן פומבי. "מקוצר זמן לא ירדתי לעומקו של גלן בק, ולכן לא יצאתי בקריאה לציבור, אך מי ששאל אותי אמרתי לו שלא ישתתף באירוע. דעתי לא נוחה מהעובדה שיש פה גורמים נוצריים. לא מכולם צריך לקבל תמיכה. יש ארגונים רבים של נוצרים אוהבי ישראל שמשקיעים כסף במוסדות בניסיון לקשור אותם לאג'נדה שלהם".

גם הרב בן נון הצטרף אתמול לקריאה, ואף הוציא הודעה האוסרת השתתפות באירוע דומה, שקיימו בק ואנשיו אמש בקיסריה. זאת על אף שלאירוע אורגנו הסעות בחינם מההתנחלויות אפרת, אריאל וקרני שומרון. "אין ספק שמבחינה מדינית הקשר עם בק הוא חשוב", אמר בן נון אך סייג וטען כי "אם הדברים כרוכים באלמנט דתי אז הדבר הוא אסור". רב היישוב שילה הביע דאגתו מהשלכות האירוע על משתתפיו ואמר כי "האמונה הנוצרית היא עבודה זרה. יש כאן סכנה של טשטוש הגבולות בין היהדות לנצרות ואדם שאיננו בקיא ומגיע לאירוע שכזה, יכול לחשוב שאנחנו אחים. המיסיונרים משתמשים בשיטה הזו, ולכן עלינו להציב את הגבול. האירועים של בק הם דתיים ולכן אסור להשתתף בהם".

לדברי פנטון, גם הרב דב ליאור הביע התנגדות להשתתפות באירועים, אף כי לפני כחודש חשפה בדיקת וואלה! חדשות כי בין התורמים הגדולים לישיבה שהוא עומד בראשה נמצאת גם כנסייה נוצרית. הכנסייה היא "כנסיית האחווה" הנמצאת בפלורידה ותורמת לישיבה של הרב ליאור במשך שנים רבות עשרות אלפי שקלים מידי שנה. בישיבתו של ליאור טענו אז כי מדובר בכנסייה שאנשיה אינם מיסיונרים. את תגובתו של הרב ליאור לאירוע שמקיים גלן בק לא ניתן היה להשיג עד לפרסום ידיעה זו.

עדכון ראשון: 21:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully