וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמיר מולנר - האיש שפרשת מרגול השיבה לכותרות

אמיר זוהר

22.8.2011 / 12:00

עמיר מולנר הוא האיש הכי מעניין בעולם התחתון, בלי קשר להצמדה המאולצת של שמו לפרשת מרגול. אמיר זוהר סבור כי שמו ה"נוצץ" הוא שגרם לתקשורת לקפוץ על הסתבכות הזמרת

עמיר מולנר הוא האיש הכי מעניין בעולם התחתון היום, בלי קשר להצמדה המאולצת של שמו לפרשת מרגלית צנעני. העיניים הכחולות, המבט העמום, החיוך הדק, השתיקה הרועמת, 32 החודשים שהוא סיים לרצות בתא מבודד, ללא חופשות, ללא חברים. בנו של קצין המשטרה מרמת גן אשר היה לוחם רב-גוני בחטיבת גולני והפך לקצין המבצעים של כנופיית רמת עמידר, נותר אפוף מסתורין למרות אינספור הפרסומים אודות מעלליו והטיפוס שלו לצמרת ההיררכיה של הפשע בישראל.

עוד באותו נושא:
חשד: מרגלית צנעני ביקשה לסחוט באיומים את האמרגן שלה
אחרי 32 חודשים: עמיר מולנר שוחרר מהכלא

עמיר מולנר באולם בית המשפט המחוזי בת"א - אוקטובר 2009. אורי לנץ
"בנו של קצין המשטרה מרמת גן אשר היה לוחם רב-גוני בחטיבת גולני והפך לקצין המבצעים של כנופיית רמת עמידר, נותר אפוף מסתורין למרות אינספור הפרסומים אודות מעלליו". עמיר מולנר/אורי לנץ

במודיעין המשטרתי וברכילות של העולם התחתון ייחסו לו בשנות התשעים כמה מהפעולות הקטלניות שבוצעו בכנופיה. במיוחד נודעו לשמצה המטענים היצירתיים שהתפוצצו בקטנועים ובמושבי הנהג בכלי רכב של עבריינים שהסתכסכו עם מנהיג הכנופיה, יוסי הררי, אז, האיש הנערץ ביותר על מולנר עצמו. חברו הטוב אז היה בן כהן, כדורגלן נוער בהפועל רמת גן, שהכיר לו את האחים הררי, האחים יוסף וכן את אחיינם - אמיר זכריה, שהרצח שלו הצית את מלחמת הכנופיות.

כדי להימלט מאימת הדין ברחו מולנר, הררי ואחרים לדרום אפריקה. שם הם החלו את דרכם אצל חבר מהשכונה בשם שי אבישר, שהתעשר מעסקי יהלומים ונדל"ן. חברי סניף דרום אפריקה של כנופיית רמת עמידר לא נותרו מקופחים וגם הם התעשרו מסחר ביהלומים, הפצת כסף מזויף, גבייה וסחיטה של אנשי עסקים מהקהילה היהודית ביוהנסבורג. תוך מספר שנים הם הסתבכו עם החוק גם שם. הררי חזר לארץ, ריצה מאסר של חמש שנים עקב עדות של עד המדינה, נסים ימין, וחזר למוטב עם וילה בקיסריה, כמה מיליוני דולרים ועסקים חוקיים.

האיש שהעז להזיז את אלפרון

מולנר נמנע מעימות עם עד המדינה, נסים ימין. הוא נשאר בכף התקווה הטובה עם ליאור סער, עבריין מבאר שבע, שנודע בשל יכולת מבצעית נועזת וקעקועים על פני כל הקרחת. באותן שנים נרצחו ונשדדו כמה אנשים סביבם, בהם אבישר. סער, נעצר כחשוד במעשי הרצח וכאשר הובל יום אחד בשנת 2001 מבית המעצר אל בית המשפט ביוהנסבורג, הותקפה השיירה שהובילה אותו במטח יריות על ידי שני רוכבי אופנוע. אחד העצורים נהרג, אך סער נפצע ושרד. מה הייתה מטרת התקיפה - לחסל את סער או לחלץ אותו? התשובה על כך נותרה מעורפלת, אך מיד לאחר האירוע נמלט מולנר מדרום אפריקה. תחילה שהה מולנר בדירות של חברים מרשת האקסטזי הישראלית בניו יורק ולוס אנג'לס. הוא רק לא ידע אז, שחלק מהם סייעו "להפיל" את חברו מהפועל רמת גן, בן כהן, שהורשע בהריגה של העבריין אלון גלעדי בלוס אנג'לס ונשפט בארץ לעשר שנות מאסר.

מולנר עבר מארצות הברית למקסיקו, שם הוא התמקם באקפולקו וקנקון, בהמתנה לחיסולו בארץ של עד המדינה, שכבר ניצל מניסיון התנקשות אחד. ב-1 ביוני 2004 חוסל עד המדינה על ידי יורה אלמוני ובסוף חודש יוני נחת מולנר בארץ, חופשי ומאושר. הוא הסדיר את ענייניו הכספיים עם הררי, והפך לשם חם בעולם הפשע, כאשר מנע מיעקב אלפרון לגבות חוב של 600 אלף שקל ממהמר "שלו". הסכסוך הזה הוליד את התקרית המפורסמת בלובי של מלון דניאל בהרצליה, במהלכה אלפרון ובנו דרור התעמתו עם מולנר, שנחתך קלות אל מול עיניו של חברו שחזר מדרום אפריקה, ליאור סער.

זה היום בו דרך כוכבו של האיש אשר העז להזיז הצידה את יעקב אלפרון. עשרות עבריינים מרמת גן והסביבה הפכו אותו למנהיג הבלתי מעורער שלהם והיו מוכנים לעשות הכל בשבילו, כולל עימות גלוי עם האלפרונים והכרזת עצמאות מול הנהגת האברג'ילים. במקביל לכך, נעלמו מהשטח בזה אחר זה "טייקונים" כמו אבוטבול, אוחנה ורוזנשטיין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

ג'נטלמן אינטליגנטי עם מוח אנליטי

משפחות הפשע מהמגזר הערבי הוקסמו מהיכולת הטכנולוגית של בוגר גולני האשכנזי שמסוגל לייצר להם פצצות - וחברו אליו. בינתיים, החבר גדול המימדים, בן כהן, השתחרר מהכלא בוגר יותר ורציני יותר, ויחד עם האחים טל ורמי יוסף, וכן ליאור סער, הם הרכיבו את שכבת ההנהגה. כך למעשה קרם עור וגידים מה שהמשטרה והתקשורת מכנים "ארגון הפשע של עמיר מולנר".

מאז, על הזכות לקבל את שירותי האבטחה והבוררות של מולנר ואנשיו, מתחרים בעלים של מועדונים ועסקים מתחום השעשועים, הספורט, הפיננסים ושוק הירקות הסיטונאי. כאלה אשר מעדיפים לא לערב משטרה למרות החיכוך היומיומי עם לקוחות אגרסיביים ועבריינים בכירים שמנסים "להגן" עליהם.

בעל אחד ממקומות הבילוי המצליחים בתל אביב סיפר כי יזמים צעירים מוקירים מאוד את תכונות האופי של מולנר, שנתפש על ידם כג'נטלמן אינטליגנטי עם מוח אנליטי וראש כלכלי. הם מעדיפים להכניס אותו כשותף בעסק שלהם, ובלבד שלא יתקרבו אליהם ארגוני פשיעה הידועים באגרסיביות ובחזירות שלהם.

"אם מולנר קובע איתך אחוז של שותפות, זה כמו בעסקה לגיטימית ואתה בטוח שאף אחד לא יתקרב אליך. אבל אם איזו משפחת פשע מהמגזר או איזה עבריין אגרסיבי אחר נוחתים בעסק שלך - התיאבון שלהם לא נגמר והם לא מפסיקים עד שהם לוקחים לך את העסק".

אם מולנר היה קשור – הוא היה נעצר

גורמים במשטרה מייחסים למולנר את חיסולו של יעקב אלפרון. אחרים טוענים כי מדובר בחיסול שהזמינו האחים אוחנה, ואילו אסכולה מודיעינית אחרת מדברת על מיזם משותף שמולנר והאחים אוחנה שילמו על הוצאתו לפועל. כך או כך, מספר ימים לפני הרצח עזב מולנר את הארץ וכאשר חזר הוא נעצר בחשד למעורבות בו. בהמשך התברר שלמשטרה אין ראיות, אך מולנר הואשם עם 17 אחרים שהיו עדים להטמנת אקדח בחצר בית ברמת השקמה. מולנר נשפט ל-32 חודשי מאסר, אותם סיים לרצות בתחילת חודש אוגוסט.

משום מה, השחרור של מולנר לפני כשבועיים לא זכה לאזכור חדשותי כלשהו, בניגוד לסיקור ההיסטרי שליווה את פרנסואה אבוטבול המנוח ביציאה מהכלא, עם מעיל עור ואופנוע. פרנסואה, אגב, ציפה מאוד לשחרור של מולנר והאמין שהוא יוכל לפתור עבורו את הבעיות הקיומיות שאיימו על חייו. לאור סמיכות הזמנים בין הרצח לשחרור, נותר רק לשאול, האם מישהו הקדים וביצע את החיסול של פרנסואה לפני שמולנר ישתחרר מהכלא וייכנס לתמונה?

מרגלית צנעני בדיון הארכת מעצרה. דרור עינב
"כאילו שמרגול ובוררויות זה לא מספיק מתלהם ודרמטי, וכאילו שאם מולנר היה קשור לפרשה מפקד היאל"כ, תנ"צ אבי נוימן, היה מוותר על המעצר שלו". מרגלית צנעני בהארכת מעצרה, היום/דרור עינב

בינתיים, כתבי הפלילים אשר נרדמו בשמירה "הוקפצו" על ידי דוברי היחידה הארצית לחקירות כלכליות (יאל"כ), אשר הביאו לידיעתם חשדות כי הזמרת מרגלית צנעני מנהלת בוררויות אצל עבריינים. כאשר הדוברים גם לחשו לעיתונאים שלא לייחוס כי "העבריינים האלה מוגדרים כאנשי הארגון של מולנר" - עורכי המהדורות יצאו מגדרם. כאילו שמרגול ובוררויות זה לא מספיק מתלהם ודרמטי, וכאילו שאם מולנר היה קשור לפרשה מפקד היאל"כ, תנ"צ אבי נוימן, היה מוותר על המעצר שלו.

כך או כך, לא כל מכר של מולנר הוא בכיר בארגון או "חייל", שזה בכלל התואר הכי מעליב לעבריין שמכבד את עצמו. בכתב אישום שהוגש לפני שבועיים נגד עופר עמר, שנעצר גם בפרשת מרגול, הוא מתואר כירקן מרמת עמידר, אחד שכאשר דיירת חדשה בבניין בו הוא מחזיק דירה הרגיזה את הדיירים (בצדק - הספונסר שלה, נהג מונית, התעקש לחסום את הכניסה לבניין) הוא הוזעק מחנות הירקות שלו וניפנף אותו החוצה עם צביטות ואיומים. האם זה "חייל בכיר" בארגון פשע שמגלגל מיליונים? נראה יותר כמו עוד ביריון שכונתי מרמת עמידר שמתמחה בסכסוכי שכנים, ומתאים מאוד לאג'נדה בשכונת המקור של מרגול, שכונת עמידר בנתניה.

באחד המקומות אפילו נכתב שמיכאל חזן, שנעצר גם הוא בפרשת מרגול, הוא "הסגן של מולנר", ואני תוהה מה חושבים על כך סגנים ממשיים כמו איש הקעקועים, ליאור סער, או הענק הלוחש, בן כהן. ועדיין, תגיות המשטרה והתקשורת מטילות על כתפיו של האסיר המשוחרר מולנר את האחריות להיפטר מהשיוך של האנשים האלה אליו, אם הוא לא באמת מעוניין לחזור לעוד כמה שנים ב"מקרר" של שב"ס.

לפניות לכתב: amir_z@netvision.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully