וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי קיבל פטור מתשלום בחניון בית החולים?

אריאל נוי

22.8.2011 / 8:52

בצעד חריג, פרסם משרד הבריאות נוהל להפעלת חניוני בתי החולים הממשלתיים, לאחר תלונות רבות על מחירי החניה הגבוהים שנגבים מחולים. בין היתר, נקבע כי חולים רבים יזכו לפטור מתשלום

הקץ לתשלומים המנופחים בחניוני בתי החולים? משרד הבריאות פרסם אמש (שני) בצעד חריג נוהל להפעלת מגרשי חנייה בבתי החולים הממשלתיים בארץ. המסמך מפרט את אופני התשלום ואת הקריטריונים לקבלת פטור ממנו, אך לא נוקב במחירים, בהיעדר תעריפים אחדים של מחירי חניה.

בין הנהלים אותם מפרט המסמך, הוחלט כי התשלום עבור חניה ייגבה עבור יום ולא לפי שעות. במקרים בהם חניה יומית בחניון בית החולים תהיה זולה יותר מחניונים פרטיים סמוכים, אפשר יהיה לקבל "אישור לחרוג מהכלל ולגבות עבור שהייה בחניון בית חולים לפי שעות במטרה למנוע את ניצול החניון ומחירו", נכתב במסמך.

מטופלים החייבים להגיע לבית החולים לטיפול במשך חודש לפחות, בתדירות של לפחות פעמיים בשבוע, וכן מטופלים בדיאליזה, באונקולוגיה ומלוויהם, בני משפחה המבקרים מטופלים ומאושפזים לתקופה של מעבר ל-30 יום, הורי פגים מאושפזים, נכים, רכב ציבורי, בני משפחה של חייל מאושפז על פי אישור בקשה מצורף ורכב צבאי בתפקיד הנהוג על ידי חייל במדים – כל אלה פטורים מתשלום חניה.

משרד הבריאות הדגיש עוד במסמך, כי על בתי החולים לנקוט בצעדים המתאימים במטרה ליידע את הציבור על מחירים והנחות באמצעות שילוט בכניסה לבית החולים וביציאה ממגרשי החניה הפנימיים וכן באמצעות דפי מידע שיחולקו למטופלים ומשפחותיהם.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully