וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4,000 ליטר סולר מאיימים לזהם את הכנרת

31.8.2000 / 12:24

הסולר נמצא בבטן ספינת שייט שטבעה באגם כבר לפני כחודש; המשרד לאיכות הסביבה הוציא צו המחייב את הבעלים לשאוב את הסולר תוך שלושה ימים

4,000 ליטר סולר, הנמצאים בבטנה של ספינה הטבועה בכנרת, עלולים לדלוף ולזהם את מי האגם. לאחר שהמשרד לאיכות הסביבה הוציא צו פינוי רעלים, התחייבו בעלי הספינה לשאוב את הסולר תוך שלושה ימים.

הספינה המכילה את הסולר טבעה כבר לפני כחודש, אך בעליה, חברת 'ירדן שייט', לא פינו מאז את הסולר. בשל התמהמהות הבעלים, חברת הביטוח והרשויות במשיית הספינה, נוצר חשש שהסולר עלול לדלוף לכנרת דרך הספינה הטבועה. הנזק הצפוי מדליפת כמות כזו של סולר הינו זיהום של אלפי מטרים רבועים בכנרת, שיתכסו בשכבת סולר דקה.

מנהל מחוז הצפון של המשרד לאיכות הסביבה, שלמה כץ, הורה אתמול על הפעלת צו פינוי רעלים לפי חוק חומרים מסוכנים. כץ מסר כי "החלטתי להוציא לבעלי הספינה צו פינוי מיידי לכמות הסולר האדירה הזו. לא נראה לי שויכוח כספי עם חברות ביטוח צריך לסכן את מי הכנרת. אם שאיבת הסולר לא תתקיים תוך שלושה ימים המשרד ידאג לפינוי החומר, יחייב את בעלי הספינה ויפתח בהליך משפטי נגדם. אי קיום הצו הינו עברה שהעונש המירבי עליה הוא שלוש שנות מאסר או קנסות בסכומים שבין 300 אלף שקל ל-1,200,000 שקל".

אמש, לאחר הגשת הצו, פנו בעלי הספינה למשרד לאיכות הסביבה ומסרו כי בכוונתם להוציא את הסולר בכוחות עצמם.

מבצע נקיון בחופי אילת

בתוך כך מתקיים היום באילת מבצע ניקוי חופים וניקוי תת מימי. המבצע מתקיים בשיתוף המשרד לאיכות הסביבה, ארגון מגמה ירוקה, רשות הטבע והגנים ו-20 צוללים ירדנים, וכולל את חוף הווילג', המרינה הדרומית ושובר צפוני של המרינה הדרומית ושפך נחל שלמה. עד כה הוצאו מהמים כ-4 טונות פסולת כבדה הכוללת חלקי מנועי סירות, שולחנות, עגלות, כסאות, ודלתות ברזל.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully