וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קורא הנשיא אובמה בחופשה? את דויד גרוסמן

21.8.2011 / 6:42

כמדי קיץ, יוצא נשיא ארה"ב לחופשה והפעם ארבעה מתוך חמשת הספרים אותם לקח לחופשתו הם ספרי פרוזה. אחד מספרים אלה הוא "אישה בורחת מבשורה" של הסופר דויד גרוסמן

ספרו של דויד גרוסמן "אישה בורחת מבשורה" תורגם למספר שפות וזכה להצלחה ברחבי העולם. היום מתברר כי בקרב קוראי הספר נמנה גם נשיא ארה"ב ברק אובמה. הבית הלבן פרסם הלילה (ראשון) את רשימת הספרים אותם בחר הנשיא לקחת עמו לחופשה משפחתית בת תשעה ימים אליה יצא וספרו של גרוסמן נמנה ביניהם.

בניגוד למקובל, ארבעה מתוך הספרים אותם בחר אובמה לקחת עמו לחופשה הם ספרי פרוזה בעוד ספר אחד בלבד הוא ספר עיון. מלבד ספרו של גרוסמן, בחר אובמה לקחת עמו את "טרילוגיית באיו", אוסף סיפורי מסתורין של הסופר דניאל וודרול ו"התבגרותו של רודין" של וורד ג'אסט העוסק בצעיר ההופך לפעיל פוליטי לאחר שעבר לשכונת עוני בדרום שיקגו, סיפור המהדהד בעברו של אובמה עצמו. ספרים נוספים אותם בחר אובמה להביא עמו הם "חיתוך בסלע" של הסופר אברהם ורגהסה העוסק בשני ילדים שנולדו מחוברים בראשם באתיופיה, ו"חום השמשות האחרות" של הסופרת איזבל ווילקרסון העוסק בהגירת שחורים מדרום ארה"ב.

אובמה ומשפחתו יצאו לנפוש באי מרת'ס וויניארד שלחופי מסצ'וסטס, שהיה אתר הנופש המועדף על הנשיאים ביל קלינטון וג'ון קנדי. אובמה ספג ביקורת רבה מצד המפלגה הרפובליקנית שטענה כי בחירתו לצאת לחופשה בזמן בו נתונה הכלכלה האמריקנית במשבר מעידה על ניתוקו מהעם. מהבית הלבן נמסר בתגובה כי העם האמריקני לא נוטר טינה לנשיא על רצונו לבלות זמן עם משפחתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully