וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפול אלטרנטיבי באינדונזיה: שכיבה על פסי רכבת

17.8.2011 / 13:32

אינדונזים שאינם יכולים לממן טיפול רפואי נשכבים על הפסים כדי להיעזר בזרם החשמלי לטיפול במגוון בעיות. רבים מדווחים על הצלחה, וגם רופא מקומי מפתיע: "התוצאות מדברות בעד עצמן"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכת וידאו: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

על פניו, שכיבה על פסי רכבת לא בדיוק מתקשרת לבריאות טובה. אבל עבור לא מעט אזרחים באינדונזיה, הפעילות הזו הולכת והופכת חלופה פופולארית לביקור אצל רופא.

מילת המפתח היא חשמל: לטענת המאמינים בשיטה הזו, הזרם החשמלי העדין שעובר בגופם בזמן שהם שוכבים על הפסים, מעלים את הכאבים ומקל על הסימפוטמים במגוון רחב של מחלות - משיגרון ועד סוכרת.

כפריים שוכבים על פסי רכבת בתור אמצעי טיפול חשמלי, אינדונזיה. Achmad Ibrahim, AP
"משפיע פיזית, על השכל ועל הלב"/AP, Achmad Ibrahim

מסילה אחת במערב עיר הבירה ג'קרטה הפכה מוקד משיכה לחולים רבים. חלקם מספרים שהטיפול המוזר פשוט שינה את חייהם מקצה לקצה. "עברתי תאונה, שברתי את אחת מעצמותיי, ולא יכולתי לעשות שום פעילות לפני כן", סיפר לרויטרס חוסני, ששכב על המסילה במקום. "אבל עכשיו אני יכול לקום בכוחות עצמי וללכת, הודות לטיפול שעברתי בתקופה האחרונה במשך חודשיים וחצי".

הרשויות: "פעילות מסוכנת, שמשבשת את התנועה"

על פי נתוני ממשלת אינדונזיה, למעלה מ-30 מיליון מ-241 מיליון תושבי המדינה חיים מתחת לקו העוני. שירותי הרפואה במדינה נחשבים יקרים מדי, ורבים מהחולים מגיעים למסילה פשוט משום שהם לא מסוגלים להרשות לעצמם טיפול רפואי קונבנציונאלי.

עם זאת, יש בינם גם כאלה שפשוט מאסו בטיפול השגרתי. "היה קשה לי להזיז את היד, אבל תודה לאל, עכשיו
המצב משתפר", סיפר אינאח, עוד חולה שפנה לטיפול המוזר. "הייתי בבדיקות שגרתיות אצל רופא לפני כן, ושילמתי 10,000 רופי על כל ביקור, אבל דבר לא השתנה".

כפריים שוכבים על פסי רכבת בתור אמצעי טיפול חשמלי, אינדונזיה. Achmad Ibrahim, AP
"עכשיו אני יכול לקום בכוחות עצמי וללכת, הודות לטיפול שעברתי בתקופה האחרונה במשך חודשיים וחצי"/AP, Achmad Ibrahim

רופאים בכל רחבי העולם משתמשים בחשמל כדי לטפל בפציעות ובמחלות שונות, ולא מעט מחקרים כבר הוכיחו כי זרם חשמלי אכן מסוגל להקל על כאבים. "יש כמה מחלות שאנו משתמשים בחשמל כדי לטפל בהן", הסביר ד"ר דווי יאני, רופא אינדונזי, "אבל לא בכל המחלות. בחשמל משתמשים במקרים מיוחדים וקשים". ובכל זאת, הוא סבור כי במקרים רבים, בהחלט ייתכן שה"טיפול" בפסי הרכבת מסייע לחולים במיני מחלות: "זה משפיע פיזית, על השכל ועל הלב. התוצאות מדברות בעד עצמן".

לצד כל זאת, כמעט מיותר לציין שהשכיבה על פסי הרכבת גם מסכנת את חייהם של החולים - ולכן הרשויות באינדונזיה מנסות להילחם בתופעה. "אנחנו רואים בפעילות הזו סכנה גדולה מאוד לאנשים, והם גם משבשים את פעילות הרכבת", אומר סוארדי, מנהל תחנת הרכבת בג'קרטה.

כפריים שוכבים על פסי רכבת בתור אמצעי טיפול חשמלי, אינדונזיה. Achmad Ibrahim, AP
כדאי רק לזכור לקפוץ בזמן מהמסילה לפני שהרכבת מגיעה/AP, Achmad Ibrahim

טיפול רפואי אפקטיבי או חבורת אנשים שירדו מהפסים? אתם תשפטו. כך או כך, כדאי רק לזכור לקפוץ בזמן מהמסילה לפני שהרכבת מגיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully