וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי ומרקל מציעים: ממשלה מאוחדת בגוש היורו

סוכנויות הידיעות

16.8.2011 / 21:10

נשיא צרפת וקנצלרית גרמניה קיימו פגישת חירום, ובמסיבת עיתונאים משותפת בפריס תמכו ב"ממשלה כלכלית אירופית אמיתית" ליורוזון. בראשות הגוף החדש יעמוד נשיא האיחוד האירופי

נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, וקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, קראו היום (שלישי) למשמעת תקציבית מאוחדת בגוש היורו ולמועצה אותה כינו "ממשלה כלכלית אירופית אמיתית", שתורכב מראשי כל 17 מדינות גוש היורו ותשפר את התיאום הכלכלי בין מדינות הגוש.

הגוף החדש, הציעו השניים, ייפגש פעמיים בשנה ובראשותו יעמוד נשיא האיחוד האירופי, הרמן ואן רומפוי. את הצעותיהם הגישו מרקל וסרקוזי לאחר פגישת חירום שקיימו בפאריס, בעקבות סימני ההאטה באירופה והטלטלה בשווקים הפיננסיים, שחיזקה את החששות מפני הסלמה חריפה של משבר החובות ביבשת. סרקוזי הוסיף כי צרפת תציע מס על עסקאות פיננסיות. השניים גם הביעו התנגדות לאג"ח משותפות של מדינות גוש היורו, הצעה אותה ניסו לקדם בשבועות האחרונים שר האוצר האיטלקי, ג'וליו טרמונטי, ואחרים.

עוד באותו נושא:
ספרד גייסה 5.7 מיליארד יורו בהנפקת אג"ח
כלכלת גוש היורו צמחה בקצב איטי מהצפוי של 0.2%

"צרפת וגרמניה יגנו על המטבע האירופי"

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בגוש היורו דיווחה היום כי התמ"ג המשוקלל של 17 המדינות המרכיבות את גוש היורו צמח ברבעון השני ב-0.2% לעומת הרבעון הראשון. הנתונים היו נמוכים מתחזיות אנליסטים לצמיחה של 0.3%, לאחר שברבעון הראשון נרשמה צמיחה של 0.8%. בהשוואה לרבעון השני של 2010, צמח התמ"ג של גוש היורו ב-1.7%.

בגרמניה - הכלכלה הגדולה בגוש היורו - דווח היום על צמיחה מתונה מהצפוי. התמ"ג הגרמני צמח ברבעון השני ב-0.1% לעומת הרבעון הראשון, וב-2.7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הצמיחה הייתה מתחת לתחזיות האנליסטים שצפו צמיחה של 0.4% לעומת הרבעון הקודם ו-3.1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ברבעון הראשון רשמה גרמניה צמיחה של 5% בהשוואה שנתית.

סרקוזי ומרקל הציעו גם כי כל מדינות גוש היורו יתחייבו לתקציב מאוזן ויחוקקו חוקים בנושא עד קיץ 2012. סרקוזי התייחס להתקפות על היורו ואמר כי צרפת וגרמניה יגנו על המטבע האירופי. "אני רוצה להביע את הנכונות המוחלטת שלנו להגן על היורו במסגרת האחריות הייחודית של צרפת וגרמניה, ולהגיע לתמימות דעים בכל הסוגיות החשובות", אמר סרקוזי. היורו נחלש כעת ב-0.3% מול הדולר, לאחר שעלה לזמן קצר בעקבות דבריהם של סרקוזי ומרקל, לרמה של 1.4399 דולר ליורו.

"חייב להיות תיאום הדוק יותר בנוגע למדיניות הפיננסית, כדי להגן על היורו", אמרה מרקל. מרקל הדגישה כי המשבר נוצר במשך שנים בשל פעולותיהן של מספר מדינות בגוש היורו, והדגישה כי פתרון למשבר לא יימצא בתוך כמה ימים. "אנחנו נשיב את הביטחון שאבד. לכן אנחנו נכנסים לשלב חדש של שיתוף פעולה בתוך גוש היורו", אמרה מרקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully