וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנהגות חתולים: פאצ'ולי לא מרוצה מהמעבר ופצקל לא רוצה עוד חתול בבית

ריבי מאיר וריני עמירן חביב

17.8.2011 / 12:00

עברתם דירה והפרסית לא מגיבה לא טוב, החתולה לא רוצה בבית את החתול החדש שאימצתם, המסורס נושך ושורט את כולם? אל חשש - צמד מומחיות החתולים של וואלה! בעלי החיים יודעות מה עושים

חתולה פרסית לבנה אפורה. Pavel Cheiko, ShutterStock
הפרסית המהממת פוחדת מהשיפוצים/ShutterStock, Pavel Cheiko

אני מגדלת חתולה פרסית מהממת. השבוע עברתי לדירה משופצת עם הרהיטים הישנים שלי. החתולה הגיבה לעבר קשה; היא בכתה ויללה הרבה וכרגע מסרבת לאכול, כולל כל מה שהיא אוהבת. אני חייבת עזרה, במיוחד לאור העובדה שהשיפוצים לא הסתיימו והם מפחידים את פאצ'ולי שלי

אכן חשוב מאד לדאוג למתוקה שלך. קודם כל, לבדיקה וטרינרית ולדאוג לכך שהיא תתחיל לאכול ולשתות בהקדם האפשרי! יש אצל וטרינרים גם תרופות במרשם וטרינר בלבד כמובן , אשר מעודדות תיאבון. אבל היא חייבת בדיקה מיידית אם היא לא אוכלת. חתולים אשר מפסיקים לאכול עלולים להיקלע לבעיות חריפות בכבד וזה לעיתים גורם לסכנת מוות. מעבר לכך, חשוב מאד שהיא תשהה במקום שקט ושלו כדי להתאושש , אפילו אם מדובר בפנסיון לחתולים.

אנא דאגי להגיע לפנסיון ביתי משובח (אנחנו בעלות מקום כזה ונשמח לתת פרטים) אשר יחד איתך ידאג לאושש אותה באופן מלא ולתת לה את כל צרכיה הפיזיים, ההתנהגותיים והרגשיים, ורק כאשר הדירה תהיה משופצת ושקטה וגם בטוחה למתוקה – תוכלי לקחת אותה להתאקלמות טובה וראוייה.

שני חתולים. Francesco Carta fotografo, ShutterStock
חתול אחד קיבל את החתול החדש, אבל החתולה השנייה לא מרוצה/ShutterStock, Francesco Carta fotografo

יש לנו 2 חתולים, בלרין בן 8 ופצקל בת 4.5. לפני כשנה אימצנו חתול משוטט חמוד. בלרין קיבל אותו, אך פצקל עזבה את הבית והייתה מגיעה רק לאכול. עקב הסטרס שלה, נאלצנו למצוא לו בית אחר שם הוא נקלט יפה. מה הבעיה? אנו מטורפים על בע"ח ורוצים לאמץ חתול נוסף

תודות על שאלתכם המתאימה לכל מי שמעוניין ורוצה לאמץ חתול נוסף. אנא דעו, כל חתול או חתולה מאד יישמחו לחברת חתול או חתולים נוספים בביתם, אבל חובה שזה ייעשה באיטיות ועם הרבה סבלנות, אהבה והבנה לצרכי החתולים – הקולטים והנקלטים.

כל החתולים חייבים להיות מעוקרים או מסורסים ובריאים כמובן, לפני קליטת חתול חדש. מעבר לכך, גודל הדירה ותנאי המחייה חשובים ביותר, כדי לדעת האם למעשה יש מקום פיזי לחתול נוסף. באופן כללי, כל בית או דירה המתאימים לחתול אחד, ולא משנה אם מדובר אפילו בדירת חדר קטנה, מתאימים גם לחתול או חתולה נוספת. שלישי או שלישית בדרך כלל מתאים גם ללא בעיות מיוחדות. מעבר לכך, יש לבדוק היטב הנושא לפני האימוץ. הכתבה שלנו המצ"ב מפרטת כיצד לבדוק האם יש די מקום וכיצד לעשות קליטה מלאה והתאקלמות מעולה. הכלל הוא הפרדה מלאה לחדר נפרד נעים, נוח, מאוורר וכמובן סגור היטב (חלון ודלת) של החתול החדש, למשך של מספר שבועות וזאת בהתאם לאופי, גיל והתנהגות החתולים כולם. הכרות צריכה להיות דרככם. כלומר, דרך הריחות על ידיכם ובגדיכם וזמן הוא גורם חשוב ביותר. הזמן עושה את שלו, וכאשר יש לכל החתולים המעורבים בעניין, את כל התנאים המעולים לחיים נוחים ונעימים במקומות הנפרדים, אז הכל מתקדם יפה וצריך פשוט סבלנות. לעיתים שילוב לוקח גם חודשים, אבל, חיים יחד לא תמיד הם הרמוניים ואוהבים, לעתים מדובר בקשר לא בדיוק נהדר ומושלם, אבל כל הימצאות רגועה של מספר חתולים בדירה, לאחר תקופת התאקלמות ראויה, יכולה להיות נהדרת לחתולים, גם אם אין אהבה מושלמת וחיבוקים הדדיים. ואגב, אין חשיבות למין או גיל החתול הנוסף שתרצו בעתיד לאמץ. אבל, חשוב שאתם תתאהבו בו או בה. והאימוץ חייב להיות כי אתם רוצים, ולא כי אתם רוצים "חבר לחתול שלנו...", כפי שרבים אומרים. בכתבה שלנו העוסקת באימוץ חתול נוסף תוכלו למצוא מידע נוסף.

אילוסטרציה. ShutterStock
יש חתולים מוזרים/ShutterStock

יש לנו חתול שאימצנו בגיל 3 שבועות ופינקנו. הוא מסורס ומחוסן. הבעיה: הוא כל הזמן קופץ ותוקף את שני ילדינו (בני 5 ו-2) בצוואר וגם אותנו המבוגרים. קורה גם שהוא בא לליטופים, אך לפתע נושך את היד שמלטפת אותו. מה לעשות? האם יש משהו שאפשר לעשות כדי להרגיעו?

אנא, היו רגועים ואם אתם אוהבים את החתול, וכך צריך בעצם להיות, למרות התנהגותו הקשה, הוא הרי בן בית לכל דבר – יש הרבה מאד מה לעשות.

כדי למתן לחלוטין את ההתנהגות התוקפנית שלו עם ילדיכם ואיתכם. אנא הבינו, תוקפנות פתאומית מגיעה בהמשך למשהו אשר נעשה עם החתול וגרם לו להיות תוקפן, או אם הוא ממש משועמם. בכל מקרה, חובה במקרה שלכם לקבל ייעוץ פרטני מלא בביתכם, כדי להכיר את החתול ואת כולכם – את התנאים בהם החתול חי (לא כל מה שאנחנו מגדירים מעולה הוא אכן כך גם לחתולים. יש להם צרכים שונים לחלוטין לעיתים מאלו שאנחנו בני האדם חושבים, בכל הנוגע לפיזיולוגיה, התנהגות ורגשות) וכמובן לראות את האינטראקציות השונות ותגובותיכם ולראיין אתכם לעומק. ייעוץ התנהגותי מקצועי ביותר ילווה אתכם עד לפתרון מלא וחיובי בלבד של הבעיות שתיארתם. שוב, חשוב לעולם לא לנטוש חתול או למסור אותה לבית מחסה – זהו גורל אכזרי ביותר עבור כל יצור חי ובוודאי ובוודאי עבור מישהו כל כך חשוב לכם אשר דאגתם לו ופינקתם אותו. אז, אל יאוש! בדיוק עבור מקרים כמו זה שאתם מתארים יש יועצים מומחים כמונו להתנהגות חתולים ונשמח לסייע. אנא גם ראו כתבה שלנו בנושא תוקפנות חתולים אשר תיתן לכם עצות מיידיות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully