וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב אבינר: "ט"ו באב - חגיגה של הבל ויצרים"

מוטי לוי

15.8.2011 / 16:26

אחד מהרבנים הבולטים בציבור הדתי-לאומי טוען כי מקור החג במנהג ותיק, המקביל לאירועי "פנויים-פנויות" בימינו. "בחירת בן ובת זוג זה הדבר הכי רציני שעושה אדם בחייו", הוא מבהיר

ראש ישיבת "עטרת ירושלים" ומהוגי הדעות הבולטים בציבור הדתי-לאומי, הרב שלמה אבינר, יצא היום (שני) נגד חגיגות יום האהבה שחל היום, ט"ו באב. בשיחה עם וואלה! חדשות הסביר אבינר כי "החגיגה הזו היא סתם הבל של התפרצות יצרים והנאות האדם".

לדברי הרב, מקור ט"ו באב במסורת חשובה משמקובל לחשוב: ט"ו באב מוזכר במשנה כיום בו "בנות ישראל יוצאות במחולות בכרמים ואומרות 'בחור, שא עיניך מה אתה בוחר לך'", ולדבריו, הוא אפוף אווירה רצינית יותר מזו שנוטים לייחס לו. "זהו יום רציני שנועד לאלו שהדרכים הרגילות לא הובילו אותם לנישואים. זה מזכיר את האירוע הנקרא בימינו 'פנויים-פנויות'", הוא מסביר, ומוסיף כי "בחירת בן ובת זוג זה הדבר הכי רציני שאדם עושה בחייו". המקום בו התקיים האירוע היה סודי ורק חכמים הכירו אותו, ומסרו את מיקומו למי שחשבו לנכון. אבינר מבקש להקביל בין התנהלות החכמים לסינון שעוברות רשימות המשתתפים באירועי ה"פנויים-פנויות" של ימינו.

אבינר סבור כי בקרב הציבור החילוני "ניכרת תופעה עצובה של משבר שחיקת האהבה הרומנטית. האהבה ההתחלתית לא מספיקה, צריך אחר כך להשקיע עוד הרבה". עוד מאמין אבינר, כי ההבדל המהותי בין קשר רומנטי שבין דתיים לבין זה אצל החילונים, הוא בהתחייבות: "הסטטיסטיקה מראה שיש הרבה יותר אהבה בין אנשים דתיים וחרדים, כי הקשר הוא גם כזה של התחייבות מוסרית".

לסיום, לרב אבינר גם כמה הצעות מעשיות לזוגות שרוצים לשפר את החיים הרומנטיים שלהם. "אם רוצים לבנות את הרומנטיקה שאבדה, זה לא בסתם הוללות. הרומנטיקה נשמרת לא על ידי מעשה חד פעמי או יום חד פעמי, אלא על ידי השקעה יומיומית ודאגה יומיומיות. מלבד 'הרי את מקודשת לי בטבעת זו' החתן חותם בחתונה על כתובה, ובכתובה כתוב כי הוא מתחייב לפרנס ולכבד ולהוקיר ולאהוב וכן הלאה וכן הלאה. הכתובה היא ההשקעה היומיומית ששומרת על האהבה הרומנטית".

עוד בנושא
יוזמה חדשה ברוטשילד לכבוד ט”ו באב: חופה במאהל
הרב אבינר: התקשורת מעדיפה אשכנזים על פני ספרדים
הרב אבינר: להפריד בין המינים ב”בני עקיבא”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully