וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי תלונה: מצ"ח תחקור המ"פ החשוד שתקף מינית

14.8.2011 / 20:16

למרות שתיקת החיילים, הפרקליטות הצבאית הורתה לחקור את החשד לפיו מ"פ בחטיבת הצנחנים הטריד מינית 15 חיילים בשנתם. מקורבי המפקד: "הוא קצין מצטיין, יועד לו מסלול ארוך טווח בצבא"

הפרקליטות הצבאית החליטה היום (ראשון), בהתייעצות עם המשטרה הצבאית, לפתוח בחקירת המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) אודות החשד לפיו מפקד פלוגה בחטיבת הצנחנים תקף מינית לוחמים בשנתם. גורם צבאי מסר לוואלה! חדשות כי בעקבות עדויות שנאספו הוחלט כי קיים חשד המאפשר פתיחה בחקירה, ללא תלונה של הלוחמים.

הידיעה הראשונית על התקיפה המינית בצנחנים

לדברי הגורם הצבאי, נאספו עדויות ממפקדים לפיהם המ"פ אכן תקף את הלוחמים במספר הזדמנויות. מנגד, אומרים גורמי צבא המקורבים למ"פ כי "אנחנו בהלם מהשתלשלות הפרשה. מדובר בקצין מצטיין שייעדו לו מסלול ארוך טווח בצבא. הוא מבחינתו מכחיש וטוען כי הופעלו עליו לחצים לעזוב את הצבא, אבל אנחנו ערים לנסיבות שנוצרו".

ביום שישי נחשפה הפרשה, המייחסת למפקד הפלוגה תקיפה מינית של לא פחות מ-15 לוחמים בשנתם. מפקד הפלוגה החליט לפרוש מתפקידו, לאחר שהנושא הובא לידיעת אלוף פיקוד המרכז, אבי מזרחי. הפרשה יצאה לאור לאחר שמפקדים בגדוד שמעו באחרונה שיחות בין לוחמים שטענו כי אחד ממפקדי הפלוגות מגיע אליהם בלילות, מפשיל את מכנסיו ונוגע בהם באיברים אינטימיים בזמן שהם ישנים. לטענת הלוחמים, המ"פ פעל באופן הזה מספר פעמים. עם זאת, כשמפקדיהם פנו אליהם בנושא, הם סירבו להגיב או להתלונן מחשש שיידרשו להעיד במשטרה הצבאית החוקרת ושהאירוע יהפוך לבדיחה בקרב חבריהם הלוחמים.

מי שחשף את הפרשה הוא קצין בגדוד המוגדר כאחד מחבריו הקרובים של המ"פ, שלדברי גורמי צבא החליט, לאחר התלבטויות ארוכות ולמרות ההערכה הרבה שיש לו למפקד הפלוגה, לדווח על המקרה למפקד הגדוד. גורמים רבים בגדוד מתעקשים שהלוחמים מעריצים את המ"פ. בזמן שקצינים בכירים בפיקוד מרכז טוענים כי החשדות נגד המ"פ קשים, יש מי שמוצא נחמה בחקירה שתיפתח, בטענה שהוא יוכל להוכיח את חפותו.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully