וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שימפנזה נגד בונובו: מי הקוף החכם בעולם?

11.8.2011 / 20:07

ק' זה קוף: שימפנזים וקופי בונובו התחרו ביניהם על תואר הקוף החכם ביותר בעולם בתחרות שהתקיימה השבוע בבלגיה, עד להכתרתה של המנצחת הגדולה. צפו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

ג'נואה, קופה מזן הבונובו, זכתה השבוע בתואר הקופה החכמה ביותר בעולם, בתחרות שהתקיימה בבלגיה. בתחרות התמודדו אלה מול אלה קופי שימפנזה וקופי בונובו בשני גני חיות - במכלן ובאנטוורפן - בסדרה של מבחני אינטילגנציה שבמסגרתם נדרשו לפתור חידות בזמן מוגבל. בסיכום התחרות בלטה הקופה ג'נואה מעל כולם והוכתרה כמנצחת הגדולה.

קופי הבונובו, או "השימפנזים הננסיים" כפי שהם מכונים, הם מין ייחודי המצוי בעיקר בקונגו שבאפריקה. למעלה מ-98% מהחומר הגנטי של הבונובו זהה לזה של בני האדם. בניגוד לשימפנזים, המונהגים בידי זכרים, אצל הבונובו הנקבות הן המין החזק. בטבע נותרו רק כ-35,000 קופים מהזן הזה כיוון שרבים מהם ניצודים למטרת מאכל. התחרות היא חלק מקמפיין מודעות של גני החיות הבלגיים לסכנת ההכחדה שבה מצויים קופי הבונובו.

"אני חושב שרוב קופי הבונובו והשימפנזים מבינים את החידות, כך שכולם אינטיליגנטים באותה מידה", אמר ג'רואן סטיבנס מגן החיות באנטוורפן, "אבל אף אחד לא גילה מוטיבציה כמו ג'נואה, שהראתה רצון לשחק במשחקים האלה והיא מאוד עקשנית. השאלה היא האם ג'נואה היא באמת 'האיינשטיין של עולם קופי הבונובו', או שיש דברים אחרים שמשחקים תפקיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully