וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשנת 2010 הוציאו הישראלים 38% משכרם על בריאות

אריאל נוי

11.8.2011 / 15:47

אמנם מדובר בשיעור הנמוך ביותר מאז שנת 2004, אך שיעור זה עדיין גבוה מהממוצע הקיים במדינות ה-OECD. מנכ"ל משרד הבריאות: "יש מקום לשיפור בשיעור ההוצאה הפרטית"

לא רק חינוך, מזון ותחבורה. אחת מן ההוצאות הכלכליות הגדולות יותר שיש כיום לאזרח הישראלי, היא דווקא בריאותו: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום את נתוני ההוצאה הלאומית לבריאות לשנת 2010. מהנתונים עולה, כי שיעור ההוצאה הלאומית לבריאות היא כאחוז מהתמ"ג (תוצר מקומי גולמי) בישראל ועומדת על 7.5%. שיעור זה הינו הנמוך ביותר שהיה בישראל מאז שנת 2000. בהשוואה בינלאומית ישראל נמצאת בין המקומות הנמוכים ביותר בקרב מדינות ה-OECD דבר המשקף הוצאה נמוכה יחסית על מערכת הבריאות ביחס לתוצר במדינה.

עוד עולה מהנתונים, כי בשנת 2010 חלה ירידה קלה בהיקף ההוצאה הפרטית על שירותי בריאות והיא עמדה על כ-38% מהשכר השנתי - השיעור הנמוך ביותר מאז שנת 2004. עם זאת, ישראל עדיין נמצאת בקרב המדינות בהן ההוצאה הפרטית לבריאות הינה גבוהה ביחס לממוצע.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר היום כי הוא נחוש להמשיך במדיניות חברתית במערכת הבריאות בכדי להקל על ציבור האזרחים בהוצאות הבריאות, וימשיך בצעדים כמו הפחתת מחירי התרופות, ביטול אגרת טיפת חלב, רפורמת השיניים לילדים ועוד.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' רוני גמזו, אמר בנושא, כי "אני מקווה ששנת 2010 תירשם כשנת מפנה בהוצאה הפרטית לבריאות, מהלכים שקידם המשרד כגון: הכללת שירותי בריאות השן בסל הבריאות וביטול אגרת טיפת חלב הראו תוצאות. בשנת 2011 המשרד ממשיך לדחוף לצמצום ההוצאה הפרטית לבריאות באמצעות הורדת מחירי התרופות, הפחתת ההשתתפויות עצמיות, הרחבת שירותי בריאות השן, הגדלת הסל ועוד".

גמזו הוסיף כי "עם זאת, חשוב לזכור כי עדיין במדינת ישראל יש מקום לשיפור בשיעור ההוצאה הפרטית לבריאות ועלינו להמשיך לפעול יום-יום על מנת להפחית את נטל המימון המוטל על האזרחים במדינה. תוכניתו של סגן השר לרפורמה בסיעוד שהוצגה מוקדם יותר השבוע תביא להפחתה משמעותית בנטל המימון הפרטי. בנוגע לשיעור ההוצאה מהתמ"ג ברצוני להדגיש כי למרות שיעור ההוצאה היחסית נמוך לבריאות, מערכת הבריאות בישראל הינה אחת מן המצטיינות בקרב מדינות ה-OECD בתוצאי הבריאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully