וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלך לעולמו נח פלוג, יו"ר מרכז ארגוני ניצולי השואה

11.8.2011 / 10:15

פלוג, שהיה אסיר באושוויץ, הלך לעולמו בגיל 85, לאחר שסבל ממחלת לב ואושפז באחרונה בבית חולים בירושלים. הלווייתו תיערך ב-18:30 בבית העלמין קריית ענבים

נח פלוג, יושב ראש מרכז ארגוני ניצולי השואה בישראל וחבר הוועד המנהל של מרכז "יד ושם", הלך הבוקר (חמישי) לעולמו בירושלים בגיל 85. בתו, כרמית, סיפרה כי הוא מת ממחלת לב ממנה סבל, לאחר שבחודש האחרון הוא אושפז בבית החולים שערי צדק בעיר. הלווייתו תיערך בשעה 18:30 בבית העלמין קריית ענבים בבירה.

פלוג נולד בלודג', פולין, בשנת 1925 ובמהלך מרבית שנות המלחמה היה בגטו בעיר. ב-1944 הוא הועבר למחנה אושוויץ. הוא עסק בחפירת בונקרים תת-קרקעיים במחנה, ובפברואר 1945 הוא צעד באחת מצעדות המוות למחנה מאוטהאוזן שבאוסטריה. בתום המלחמה, כששב לביתו בלודג', הוא גילה שאף אחד מבני משפחתו לא שרד את המלחמה. באותה שנה הוא נישא לדורותה, ניצולת שואה גם היא ויחד הם עלו ארצה בשנת 1958.

פלוג כיהן במהלך השנים כנשיא ארגון אושוויץ הבינלאומי, כסגן נשיא ועידת התביעות, ממלא מקום יו"ר "עמך" וחבר הוועד המנהל של יד ושם. בעבר היה כלכלן באגף התקציבים באוצר ויועץ כלכלי לוועדת הכספים בכנסת. כמו כן, שימש כקונסול ישראל בציריך וכיועץ כלכלי בשגרירות ישראל בבון.

אלוף במיל' אלעזר שטרן, יו"ר הקרן לרווחת ניצולי השואה, אמר הבוקר עם היוודע מותו של פלוג, כי "בשנה האחרונה עבדנו יחד. נח היה בית ספר מהלך להיסטוריה של השואה ולטיפול בניצולי השואה ובזכויותיהם". לדבריו, "למרות גילו, מבחינת האכפתיות והמעורבות, כאילו אתמול התחיל לעסוק בנושא. היה בו שילוב של הבנה עמוקה לצרכי הניצולים וזכויותיהם, לצד הבנה למגבלות של מה ניתן לבקש. מותו הוא אבדה גדולה. בעיניי הוא אדם מאוד מרכזי בתחום הטיפול בניצולים ומותו הותיר לנו צוואה שאומרת: 'חלון ההזדמנויות לטיפול בניצולי השואה שעדיין איתנו הולך ונסגר'".

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully