וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא עוצר נשימה: צלל 100 מטרים ללא חמצן באילת

11.8.2011 / 0:10

ללא בלון חמצן ולמשך 2:40 דקות, צלל אלון ריבקינד לעומק 100.6 מטרים במי מפרץ אילת. הוא שבר את השיא הישראלי הקודם שעמד על 77 מטרים. "היתה צלילה מדהימה וקלילה", סיפר

כחול עמוק, הגרסה הישראלית: הצוללן הישראלי אלון ריבקינד, שבר אתמול (רביעי) את שיא ישראל לצלילה בסגנון חופשי לאחר שצלל לעומק 100.6 מטרים במי מפרץ אילת והכל ללא בלוני חמצן. הצלילה אותה ביצע ריבקינד היתה בסגנון צלילה חופשית בו יורדים הצוללנים למעמקים עם משקולת עד לעומק היעד ולאחר שהשיגו זאת - עולים ללא המשקולות בעזרת חד-סנפיר (כפי שנראה בתמונות) לפני הים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ריבקינד, תושב אילת בן 34, שבר את השיא הישראלי הקודם, שעמד על 77 מטרים אותו קבע בשנת 2005 ארז באטוס, ששימש כשופט בצלילה היום. "היום הצלילה היתה אחת מהקלות שהיו לי", סיפר ריבקינד לוואלה! חדשות, "שום קושי בעלייה, צלילה מדהימה". ריבקינד לא צלל ליעד עמוק יותר משום שהוא צריך היה להצהיר על עומק הצלילה מראש. הצלילה היום, אגב, ארכה 2:40 דקות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות ההישג, ריבקינד עדיין רחוק משיא העולם העומד על עומק מדהים של 142 מטרים. שופטים בינלאומיים של ארגון הצלילה החופשית העולמי AIDA הגיעו לשפוט את הצלילה ואישרו כי ריבקינד הגיע לעומק המוצהר. הצוללן הישראלי התאמן במהלך החודש האחרון מדי יום הן בצלילות והן במדיטציה, שהיא אחד החלקים החשובים בתהליך. הוא בנה לעצמו תוכנית אימונים ואכל על פי דיאטה המותאמת לצלילה לעומק רב.

(עדכון ראשון: 21:53, 10.08.11)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully