וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להביט למעלה עם הכלב: דוגה - יוגה עם הכלב

10.8.2011 / 11:37

הכלב הוא לא רק ידידנו הטוב ביותר, הוא הרבה פעמים בן משפחה.דוגה - שיטה החדשה של יוגה עם כלבים מעלה את היחסים שלב נוסף מעלה. משהו שיתפוס או טרנד חולף?

סוזי טייטלמן מדריכת דוגה (יוגה עם כלב) בחוף ודרה, פלורידה, 2009. רויטרס
הבעלים מתרגלים יוגה והכלב זוכה למתיחות משותפות ולעיסוי עדין/רויטרס

כל מי שתירגל יוגה אי פעם מכיר את תנוחת המפתח כלב מביט למעלה. כעת, מסתבר, הפכה התנוחה הזו מהלכה למעשה. שיעורי יוגה עם כלבים (דוגה; Doga) הפכו ללהיט בשנה האחרונה ברחבי ארה"ב ומאיימים לכבוש גם אותנו.

הדוגה היא שיטה המשלבת עבודה בין הכלב לבעליו וכוללת מתיחות, מסאג'ים ומדיטציה משותפים, כאשר האימון הוא בעצם עבודה משותפת. מצד אחד הבעלים מתרגלים יוגה ונעזרים בכלביהם על מנת לשפר את ביצועיהם ומנגד זוכים הכלבים למתיחות משותפות ולעיסוי עדין. על פי ממציאי השיטה בארה"ב המטרה העיקרית של הדוגה היא יצירת זמן איכות של האדם וכלבו וחיזוק ההרמוניה ביניהם. מטרה נוספת היא עבודה פיזית עם הכלבים שנועדה לפתור בעיות עיכול ותפקודי לב לקויים.

סוזי טייטלמן מדריכת דוגה (יוגה עם כלב) בחוף ודרה, פלורידה, 2009. רויטרס
זמן איכות של האדם וכלבו וחיזוק ההרמוניה ביניהם/רויטרס

מדריכי הדוגה מאמינים כי השילוב בין יוגה ובין כלבים הינו שילוב טבעי. גמישות, איזון והרמוניה עם עצמך והסובב אותך הם חלק מעקרונות היוגה והם מיושמים בשיטה החדשה. אל ישראל הדוגה טרם הגיעה, אך בארה"ב היא צוברת קהל מעריצים שמאמינים כי העבודה עם כלבם שיפרה את אורח חייהם. אחת ממשתתפי הקורס בארה"ב סיפרה במאמר מאפריל 09 ב'ניו יורק טיימס': "כי בתחילת השיעור רוב הכלבים נובחים וחסרי מנוחה, בסופו מרביתם ישנים ורגועים. נראה שהכלב שלי נהנה מאוד מהשיעורים, זה מעשיר את חייו ותורם לו גם מבחינה חברתית".

יחד עם זאת, הטרנד החדש גורם להרבה אנשים לגלגל עיניים ולשאול האם זהו גימיק חדש מבית היוצר של אמריקאים משועממים או שיטה מבוססת לאיזון והרמוניה בין הכלב לבעליו. "כלבים הם בעלי מזג טוב מטבעם, אם כלב אינו רגוע צריך להסתכל על הבעלים שלו", אומר הווטרינר ד"ר אבי פצ'ו מומחה בכירורוגיה ואורטופדיה של כלבים. "פעילות פיזית אינה יכולה להזיק, אך כל מה שכלב באמת צריך הוא אוכל, אהבה וטיולים עם בעליו ועם כלבים אחרים. על אף שאיני מכיר את שיטת הדוגה, על פניו זו נראית לי שיטה להוציא מבעלי הכלבים כסף מיותר", הוא מוסיף.

לעומת זאת, ד"ר רונית אבוטבול, וטרינרית והומאופטית, הרבה פחות מסוייגת. לטענתה, הרבה מהמחלות הכרוניות של בעלי חיים נובעות מכך שהם מבלים שעות רבות סגורים בבית. "זמן האיכות שמבלים הכלבים עם בעליהם מחליף את החיים בעדר ואף יכול לעזור במצבים כאלה, אבל אך ורק כפועל נלווה". על אף תמיכתה בשיתוף הכלבים בחיי היומיום של בעליהם, היא מדגישה כי מורי הדוגה אינם וטרינרים ולכן אינם מוסמכים לקבוע הבחנות רפואיות וטיפול בהן. "הדוגה יכולה לשמש אך ורק ככלי לחיזוק הקשר בין האדם וכלבו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
סוזי טייטלמן מדריכת דוגה (יוגה עם כלב) בחוף ודרה, פלורידה, 2009. רויטרס
גימיק מבית היוצר של אמריקאים משועממים או שיטה מבוססת לאיזון והרמוניה בין הכלב לבעליו?/רויטרס

בניגוד ליוגה המסורתית, הדורשת אימון ותרגול רבים, בדוגה המדריכים לומדים טכניקות טיפול שנרכשות באופן לא פורמאלי. כאשר עלות השיעורים היום בארה"ב נעה בין 15-25 דולר. "בשל היותה של היוגה שיטה רוחנית, הרבה יותר קל לזלות אותה על ידי יצירת שיטות כמו הדוגה או ה"בייבי יוגה", אומר איל צ'חנובסקי, מורה ליוגה במרכז "לוטוס" בתל אביב. על השיטה החדשה הוא אומר: "מנקודת המבט שלי, השימוש בכלבים תוך כדי תרגול יוגה הוא ניצול של החיה". האדם הוא שלמד מהכלב ולא להיפך. תנוחות היוגה לקוחות מעולם החיות ומה שהדוגה עושה הוא בעצם להפוך את התהליך, לנסות ללמד את הכלב איך להיות כלב. מה שבטוח הוא שקיום שיעור של דוגה בהשתתפות מספר כלבים ובעליהם יכול להיות עסק מסובך. מספיקה נביחה אחת על מנת להוציא את הכלבים משליטה ואת בעליהם ממדיטציה.

ובינתיים באמריקה, כמו באמריקה, הביאה עימה השיטה גם מספר מוצרים נלווים לכלב הנמכרים בחנויות לבעלי חיים. בניו יורק למשל, נמכרות קלטות הדרכה, חליפות יוגה לכלבים, מיטות מעוטרות בפרחי לוטוס רקומים והשיא, "כדורי אום" שמשמיעים מנטרה שהוקלטה על ידי יוגי כל אימת שהם פוגעים ברצפה. המסחור במקרה הזה מחזק את ההרגשה כי הדוגה נועדה פחות לכלבים ויותר לבעליהם.

במציאות בה דברים משתנים כל העת והצורך בחידושים רק עולה, הפופולריות של הדוגה לא מפתיעה. האם הטרנד הזה יפרוץ את גבולות ארה"ב ויגיע גם אלינו? נותר רק לחכות ולראות האם יהיה מי שירים את הכפפה. כלב מביט למעלה ואינו מאמין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully