וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילי חטיבת כפיר שיגרו בשוגג טיל נ"ט לעבר חבריהם

10.8.2011 / 7:00

בני גנץ מקשיח עמדה לגבי תאונות אימונים: לאחר תאונה בחטיבת החי"ר בה ירה כוח טיל נ"ט לעבר כוח אחר הנחה גנץ באופן חריג את המפקדים להציג בפניו תחקיר תוך 48 שעות

פלוגת מסלול של גדוד שמשון מחטיבת כפיר, ערכה ביממה האחרונה תרגיל במבני הלוחמה בשטח בנוי (לשבי"ה) שבבסיס האימון החטיבתי בבקעת הירדן. במהלך האימון בו תורגלה פשיטה על מבנים מול כוח אויב, ירה אחד הצוותים טיל נ"ט בעל ראש גבס לעבר כוח אחר. הטיל פגע באחד מקירות המבנה ובדרך נס לא נפגע איש. באורח חריג התערב הרמטכ"ל באופן אישי בחקירת האירוע.

המפקדים בחטיבה ביצעו תחקיר ראשוני ממנו עלתה האפשרות שהכוח בפיקוד מפקד הצוות, חרג מנוהלי הבטיחות והפקודות מתוך ידיעה ולא בהיסח הדעת. אם טיל האימונים היה פוגע בפניו של אחד הלוחמים היה מסוגל להרוג אותו. גורם צבאי סיפר כי "הייתה כאן התעלמות חמורה מהוראות הבטיחות".

פרטי האירוע הועברו בצינורות המקובלים למפקדת בטיחות בזרוע יבשה (מבק"א) ודרגים בכירים בפיקוד מרכז. באופן חריג, החליט הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, להתערב באירוע ולדרוש שמפקד החטיבה, אל"מ אודי בן מוחה, יבצע תחקיר שיוצג בפניו תוך 48 שעות.

החליט לטפל באופן ישיר באירועי כמעט ונפגע

לרוב, במקרים דומים בהם מדובר באירוע "כמעט ונפגע" לא מתערב רמטכ"ל ובהתאם לנהלים מטפלים באירוע קציני מבק"א ומפקדת האוגדה. התערבותו האישית של רא"ל גנץ, מעידה על חומרת העונש הצפוי למעורבים.

גורם צבאי בכיר מסר לוואלה! חדשות כי הרמטכ"ל החליט לטפל באופן ישיר באירועי כמעט ונפגע על מנת להוריד לסף מינימלי את עבירות הבטיחות בצה"ל. "על פי קביעתו של הרמטכ"ל, על צה"ל והמפקדים לנקוט בגישה של אפס סובלנות כלפי חריגות מהוראות בטיחות. הרמטכ"ל קבע כי חיי אדם קודמים לכל משימה. זוהי משנתו ועל פיה ינהג צה"ל".

לפני כשבועיים נפצע לוחם חטיבת גבעתי באורח אנוש באמצע חודש יולי השנה במהלך אימון ברמת הגולן לאחר שאחד מחבריו ירה בגבו במהלך הסתערות.

עוד באותו נושא:
חייל נורה בגבו באימון בגולן, מצבו קשה
תאונת האימונים בגולן: "לא נשמר מרחק בטיחות"
חייל צה"ל נפצע קל באימון ברמת הגולן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully