וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעיל האתיופי שוחרר: "המעצר קשור לצבע עורי"

9.8.2011 / 22:15

לטענת המשטרה הצעיר, אורי בירואון, נעצר סמוך למאהל בגינת לוינסקי בת"א כי תקף שוטרת, אך הוא שוחרר ללא שהוגשה נגדו תלונה. ח"כ שלמה מולה: "נראה שזה מעצר שווא בגלל שהוא אתיופי"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד)

אורי בירואון, צעיר בן העדה האתיופית מתל אביב, שנעצר בצהריים (שלישי) בגינת לוינסקי שוחרר ממערצו. במשטרה טענו כי בירואון נעצר לאחר שחצה את הכביש באור אדום והתעמת עם השוטרים, אך הוא שוחרר מבלי שהוגשה נגדו תלונה. חבריו טענו מנגד כי הוא נעצר "בגלל צבע עורו". בירואון הקים קבוצה בפייסבוק שנקראת "אתיופים מאוחדים בעם", המונה כעת למעלה מ-6,000 חברים ועשרות מהם הקימו אתמול אוהלים במאהל המחאה שהוקם בשכונת לוינסקי בתל אביב.

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות:
פעיל אתיופי נעצר בת"א, עשרות דורשים לשחררו
רגב קונטס: "פקח שמפנה אוהלים ייזכר כקאפו"
החזון של המוחים: צמצום פערים וסיוע לפריפריה

לאחר המעצר הפגינו עשרות פעילי המאהל בגינת לוינסקי וקראו לשחרורו. גם ח"כ שלמה מולה (קדימה) הגיע לתחנת המשטרה כדי לברר מהן נסיבות מעצרו של בירואון. מולה אמר לאחר שחרורו של הצעיר כי הוא מצפה לשמוע ממפקד תחנת המשטרה מדוע בדיוק הוא נעצר, אך טען כי "על פניו נראה שזה היה מעצר שווא בגלל שהוא אתיופי".

לאחר שחרורו סיפר בירואון על הנסיבות שהביאו למעצרו ואמר כי "ראיתי שכמה סמויים חיפשו אותי ושאלתי למה, אז ענו לי שזה בגלל שהקמתי את המאהל כאן". בתגובה לחשדות שנטענו נגדו כי תקף שוטרת אמר בירואון: "נראה לך הגיוני שאני אתקוף שוטרת או שוטר? כולנו חכמים מספיק בשביל לדעת מה ההשלכות של זה".

בירואון שוחרר בהתניה כי במידה ויידרש להמשך חקירה, יופיע בתחנה בתל אביב. עם שחרורו אמר בירואון כי "לא היו דברים מעולם, וגם המשטרה ירדה מזה, ולכן שוחררתי. אני אזרח שומר חוק וחכם מספיק בשביל לא לתת לשוטרים את מה שהם רוצים – לעקור את מאהל האתיופים ממקומו. שעות לאחר המעצר, ברור לי שיש קשר בין ההגעה שלנו והמעצר שבוצע היום. אני לא רוצה לקשור את העניין לצבע עורי, אבל זו תמונת המצב".

איתי ברק, עד ראייה למעצר, אמר לוואלה! חדשות כי "חצי שעה לפני המעצר הגיעו שוטרים סמויים לשטח המאהל והפנו אלינו שאלות בנוגע לנוכחות הקהילה האתיופית בלוינסקי. ביקשתי מאחד השוטרים להציג תעודת שוטר והוא הציג בפניי. ברגע זה עזבו השוטרים את המקום ולאחר מספר דקות ראיתי ניידת בצד הכביש מול המאהל ומספר צעירים אתיופים שוחחו עם השוטרים. ניגשתי לניידת וראיתי את אורי עצור בתוכה. השוטרים הרחיקו אותי מהמקום לאחר ששאלתי על נסיבות המעצר".

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully