וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי עומד מאחורי פרסום תמונת נתניהו במדי אס.אס?

הליכוד הגיש תלונה במשטרה נגד הבלוג "עוצר אזרחי" שפרסם את התמונה, אבל הבלוג נסגר וטרם ברור מי עומד מאחוריו. הבלוגר איתמר שאלתיאל טוען כי הבלוג קשור לפעיל ליכוד

מי עומד מאחורי פרסום תמונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במדי אס.אס? ח?כ אופיר אקוניס (ליכוד) והיועץ המשפטי של הליכוד, אבי הלוי, הגישו הבוקר (שלישי) תלונה במשטרה ודרישה לפתיחה בחקירה נגד בעלי האתר והבלוג ?העוצר האזרחי?, שהפיצו תמונות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במדי SS. התמונה המדוברת פורסמה בבלוג חדש, "עוצר אזרחי" שמו, שהספיק מאז להיעלם מהרשת.

תחקיר של אתר Activismos שפורסם על ידי הבלוגר והעיתונאי איתמר שאלתיאל, מצביע על קשר בין מספר אתרים אנטי-ישראליים ואנרכיסטיים, בהם גם הבלוג בו פורסמה התמונה, לבין פלטפורמה שמאחוריה עומד אדם בשם פיליפ הוברט, המגדיר עצמו כידידו הטוב של נתניהו.

בניסיון לאתר מי עומד מאחורי התמונה, התחקו ב-Activismos אחר הביטוי הלא-שגרתי "עוצר אזרחי", וגילו כי מבין מספר מועט של אזכורים, הרלוונטי ביותר לנושא הובא בפורום "מזרחים נגד ישראל", על ידי משתמש שקישר בין עצמו לבין לבין האתר " איגוד מזרחים נגד ישראל - סלון דבורה". אותו "סלון דבורה" הינו האתר היחיד אליו מפנה בבלוג שלו אדם שכינויו אלברט שני, אשר בבלוגו החדש-יחסית שעשה רעש לפני מספר ימים בבלוגוספירה הישראלית, תומך בפיגועי טרור פלסטיניים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מי עומד מאחורי הבלוג? התמונות שפורסמו בבלוג "עוצר אזרחי"/מערכת וואלה, צילום מסך

מאחורי כל האתרים שהוזכרו, כמו גם מאחורי האתרים "אנרכיסטים ללא גבולות", "התקשורת המגוייסת" ו-"מלקחיים", נמצאים מספר שרתים, שכולם רשומים על שמו של אותו אדם – פיליפ הוברט. הוברט, אגב, מפעיל גם את האתר Likudnik – אחד האתרים הלא-רשמיים המרכזיים של מפלגת הליכוד. על פי קישור שפורסם בתגובות לתחקיר, נראה כי הוברט הוא גם איש מרכז ליכוד, הטוען כי הוא מיודד עם נתניהו.

בשיחה עם וואלה! חדשות, לא הכחיש הוברט כי הוא איש ליכוד, אך דחה מכל וכל את הטענות על קשר לתמונתו של נתניהו במדי אס.אס. הוא אף טען כי יתבע את איתמר שאלתיאל על הפרסום. לדבריו, בעבר פיתח טכנולוגיה המאפשרת הקמת אתרי אינטרנט בחינם, מה שהביא לכך שחלק מהאתרים שפותחו בעזרת הטכנולוגיה נשארו על שמו. לטענתו, מכר את הטכנולוגיה בשנת 2008 ומאז אין לו קשר לאתרים.

"אין לי שום קשר לא לאתר של 'עוצר חברתי' ולא לאתרים האחרים ובטח שלא פירסמתי תמונות של ראש הממשלה במדי אס.אס", הוא אמר, "לא רק שאני מכחיש בתוקף את הדברים, אני מתכוון לתבוע את בעלי הבלוג וכל מי שפירסם את הדברים עוד יישב בכלא. זה כמו להאשים את מארק צוקרברג בכך שמישהו פתח בפייסבוק קבוצה אנרכיסטית. אני אומנם עוד קשור לאתר 'ליכודניק' אבל אין לי קשר לשום פרסום של תמונות, אני לא קשור למחאת האוהלים ואין לי בכלל זמן לזה. אפילו לא טרחו להתקשר ולברר את האמת. ביבי נתניהו הוא ידיד אישי שלי, ואני לעולם לא הייתי עושה דבר על מנת לגרום לו נזק".

* בהכנת הידיעה השתתף פנחס וולף

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully