וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו - כך ההיסטוריה תזכור אותך

ד"ר אילן קיציס

9.8.2011 / 7:00

סקטורים רבים בחברה מוחים בימים אלה נגד מדיניותו של ראש הממשלה נתניהו - מהרופאים ועד ניצולי השואה. ד"ר אילן קיציס כותב לרה"מ ובטוח שהוא לא האיש שיאפשר חיים תקינים בישראל

ביבי - אני חייב להגיד את האמת – מעולם לא אהבתי אותך, תמיד בלב הרגשתי שאתה איש הרסני. זה התחיל לפני שנים כשאמרת "הם מפחדים" ואני הרגשתי שהכוונה אלי ונעלבתי. כי לא פחדתי. עשיתי מילואים עד גיל 54, למדתי פה, עבדתי, קניתי דירה, עשיתי ילדים וחזרתי מאמריקה כי הרגשתי שהיעוד שלי בחיים הוא לחיות פה. כבר אז הבנתי שאתה לא מתאים לי. עברו שנים ואתה מוכיח לי כמה צדקתי אז בתחושתי.

ברצוני לגרום גם לך קצת אי נחת בגלל אותה אמירה שהנמיכה אותי אז. בעבר לא יכולתי ולא ידעתי איך ובגלל מה שקורה היום הגיע תורי. אני אומר לך בקול רם - לא חשוב איך יגמר כל עניין המחאה הזאת ומי יישאר בשלטון ולכמה שנים – דבר אחד לא ייקחו ממך לעולמי עולמים. לנצח ידברו, גם הדורות הבאים, על התקופה ההיא שביבי לא שם עלינו. באומרנו זאת פנינו יתעוותו בשאט נפש וכאב. כן, זו תהיה המורשת שלך לנצח. זה מה שיזכרו ממך. כל היתר יתגמד. תראה את בן-גוריון - מה זוכרים ממנו? הוא הקים את המדינה . צ'רצי'ל - ניצח את הגרמנים, סטאלין – רוצח המונים, גורבצ'וב – גמר עם הקומוניזם. זהו, תמיד זוכרים דבר אחד. עליך יזכרו שלא שמת עלינו קצוץ. אבל במקרה שלך, כיוון שהכול עכשווי ומיידי, אני יודע עוד דברים: שאתה לא מאפשר חיים טובים, שאתה מנותק ורואה את העולם דרך פריזמה שונה, פגומה ולא מוסרית. שאתה פוגעני ויהיר ושקרן.

"אפילו שרון התפכח - אתה לא"

בצד זאת אני חייב להגיד שאתה סופר אינטליגנטי, והצלחת לבלבל הרבה אנשים ולרגעים גם אותי. אבל עכשיו התפכחתי. עכשיו אני בטוח שאתה לא האיש שיאפשר חיים תקינים במדינה הזאת. אתה משיחי. אתה חדור אמונה פטליסטית. אתה מלא בעצמך. בגלל כל אלו אתה איש של אף שעל. אפילו שרון בשלב מסוים התפכח והבין שצריך לחשוב אחרת. אתה עוד לא הגעת לשם וככל הנראה לא תגיע אף פעם.

אלוהים! כמה קשה יהיה להעלים אותך מחיינו. כי הרי קשה לנצח תשלובת כזו של ריקנות המלווה באינטליגנציה מדהימה, נחישות ויוזמה. אנשים שואלים מהי נוסחת הקסם לפתרון כל הבעיות שמועלות על ידי כמעט כל המגזרים שמוחים ושקשה להם. נזכיר לך רק כמה מהם: העובדות הסוציאליות, השוטרים, החקלאים, נהגי המוניות, המורים, הרופאים, האמהות החד הוריות, הזוגות הצעירים, החיילים המשוחררים, הסטודנטים, הזקנות במסדרונות בנהריה, ניצולי השואה, למעשה כולם. אגיד לך מהי נוסחת הקסם: היית צריך לקום לעמוד זקוף ולשדר לאומה ולהגיד בלי שמץ של זחיחות ככה: "עם יקר, סליחה. לא הייתי ער מספיק למצוקתכם. ועל כך אני מבקש את סליחתכם. אני מבטיח שמעכשיו והלאה אהיה יותר רגיש ויותר ערני ואדאג שכל האנשים שלידי ומתחתי יקפידו לעבוד יותר עבורכם ורק במטרה אחת, שיהיו לכם חיים יותר טובים". ועוד היית צריך להגיד בכנות: "אני עוד לא יודע מה בדיוק אעשה בימים הקרובים ובהמשך, אבל אני מבטיח לכם שבכל חוק ובכל עשייה פוליטית אתם ואיכות חייכם יהיו בראש מעיני. לא אתן לכוחות לא מוסריים להסית אותי מדרכי זאת".

היית צריך לבקש מאיתנו רשות להתחיל בעשייה הזאת. זאת נוסחת הקסם! זאת נוסחת הקסם שהייתה מאפשרת לסיים את המחאה. כי אתה יודע שברור לנו שאי אפשר לעשות הכל במכה אחת, שצריך לחכות ולסבול עוד קצת עד שהדברים יתיישרו. אם היית מדבר ככה, תוך יממה היינו מתקפלים ונותנים לך את המנדט את הכוח ואת הלגיטימציה שתתחיל לעבוד. אפילו אני הייתי מריע לך. מהלב. אבל אתה, בבסיס הווייתך לא עשוי ככה. אתה לעולם לא תוכל להוציא מילים כאלו מהפה (ובאמת להאמין בכך). אתה באמת לא צ'רציל. במקום זאת בחרת לנסות לעבוד עלינו שוב באמירות ריקות (ופופוליסטיות), כשאתה נעזר ביועצים קטני נשמה ואמונה (אבל מאוד מוכשרים ואינטליגנטים. כמוך), באנשים סקטוריאליים מונחים על ידי אג'נדה פסולה ולא מוסרית, ובהיותך לחוץ ומפחד התקפת אותנו שוב וקראת לנו פופוליסטים (על אותו משקל של "הם מפחדים"). עכשיו כמו אז. אני מאחל לנו שתעלם מהנוף של המדינה הזאת לנצח.

דרך אגב ולמען הסר ספק, אני בן 55. יש לי שתי בנות ואני משלם עבורן מזונות. אני רופא ועובד בשש משרות – בבית חולים, במרפאה פרטית, במרפאה של קופת חולים, בתוכנית הרזייה פרטית ובכתיבת חוות דעת משפטיות. בנוסף, יש לי נכס שאני משכיר. משכורתי נטו (נטו) לחודש 22.000 שקל. אני עובד בערך 70 שעות לשבוע. ואני חיי טוב כי יש לי תמיד בכיס את הסכום המדויק אותו אני צריך. ועוד משהו, את הדירה קיבלתי מאמא שלי. אני לא פופוליסט. אני אמיתי ואני שייך למעמד הביניים המוחה.

בברכה
ד"ר אילן קיציס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully