וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובאי: חיים בעננים? צריך לצום יותר ברמדאן

ניר יהב

8.8.2011 / 22:40

האיסלם מגייס את האסטרונמיה והגיאומטריה: פוסקי ההלכה בנסיכות קבעו כי הדיירים מעל קומה 80 במגדל אל-ח'ליפה, הגבוה בעולם, יצומו מדי יום עוד 2 דקות, "כי השקיעה שלהם מאוחרת יותר"

חודש הרמדאן "נפל" השנה על אוגוסט, והחום המעיק מקשה כפליים על המוסלמים שצמים כל יום במהלך החודש. אבל יש מי שסובל יותר: מי שמתגורר בבניין הגבוה בעולם, בורג' אל-ח'ליפה בנסיכות דובאי שבאיחוד האמירויות, צריך לצום עוד קצת. בכירי הדת בנסיכות הודיעו כי אלו המתגוררים בקומות הגבוהות בבניין "עדיין יכולים לראות את השמש אחרי שהיא שוקעת" - ולכן נגזר עליהם להמשיך עוד מספר דקות בצום, שמסתיים מדי יום עם שקיעת החמה.

פוסק ההלכה הבכיר אחמד עבד אל-עזיז הסביר כי עבור מי שנמצא במקום גבוה, קו האופק רחוק יותר, והוא עדיין רואה ממקום הימצאו את השמש לאחר שהיא כבר שקעה מבחינתם של אלו הנמצאים על פני האדמה: "גובהו של מגדל ח'ליפה הוא כמעט קילומטר, והמשמעות היא שאנשים שנמצאים בקומות הגבוהות עדיין יכולים לראות את השמש. על כן, עליהם לצום שתי דקות נוספות".

איש הדת מוחמד אל-קובייסי היה מעט יותר פרטני, וקבע כי אלו המתגוררים בין הקומה ה-80 ל-150 במגדל צריכים לצום שתי דקות נוספות, ואילו אלו המתגוררים מעל קומה 150 ייאלצו להמתין שלוש דקות תמימות עד שיתחילו לאכול ולשתות. הוא הוסיף כי גם אלו המתגוררים בהרים צריכים לצום אף הם שתי דקות נוספות בעת חודש הרמדאן.

בורג' אל-ח'ליפה נחנך בשנת 2010, והוא המגדל הגבוה בעולם. הוא מתנשא לגובה של 828 מטר ויש בו 160 קומות שמצויות בשימוש, ומעליהן עוד 56 קומות המוקדשות למערכת טכניות. המגדל היה אמור להיקרא בהתחלה "מגדל דובאי", אולם ברגע האחרון שונה שמו ל"מגדל ח'ליפה" כאות הוקרה למנהיג איחוד האמירויות, השייח' חליפה בן זאיד אל נהיאן.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

בורג' א-חליפה, הבניין הגבוה בעולם, דובאי. AP Photo/Kamran Jebreili, AP
828 מטר, 160 קומות בשימוש ועוד 56 קומות טכניות. בורג' אל-ח'ליפה/AP, AP Photo/Kamran Jebreili

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully