וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוך 12 דקות - לכל יעד בהודו

18.2.2002 / 13:53

פקיסטן נערכת לניסוי בטיל חדיש - "שאהין 2" - שמונע בדלק מוצק ויכול לשאת טון חומר נפץ; הממונה על הפרויקט: טכנולוגיית הטילים שלנו היא יותר מדויקת ומתקדמת מזו של הודו

מדענים פקיסטנים פיתחו טיל חדש – "שאהין 2" – והם נערכים לקראת בחינתו בניסוי – כך מדווחת סוכנות הידיעות יו.פי.איי. הידיעות על הכוונה לערוך את ניסוי הטילים, באות על רקע שני ניסויי טילים שביצעה באחרונה הודו.

העיתון הפקיסטני הנפוץ "ג'אנג" דיווח כי בדו"ח שהוגש באחרונה לממשלה באיסלמבד, ביקשו מדעני הטילים הפקיסטנים לערוך ניסוי בטיל. בעיתון צוטטו המדענים שכתבו בדו"ח כי "ניסוי הטילים הכרחי כדי להאיץ את הייצור למטרות הגנה".

עד כלכתה ומדראס

לשאהין 2, המשוכלל בין הטילים ארוכי הטווח של המדינה, יכולת גרעינית ברדיוס של 2,500 קילומטר. הטיל, המונע בדלק מוצק, יכול להגיע ליעדו תוך פחות מ-12 דקות ולשאת טון חומר נפץ. הטיל מכניס לטווח הפגיעה הפקיסטני ערים מרוחקות בהודו כגון כלכלתה ומדראס. לפי הדו"ח, "אם הוא נורה מהגבול הפקיסטני, הוא יכול להגיע לכל יעד בהודו".

סמאר מובאריקמנד, הממונה על פרויקט הטילים שאהין, אמר: "טכנולוגיית הטילים של פקיסטן היא יותר מדויקת ויותר מתקדמת מזו של הודו. והעובדה הזו הוכרה על ידי מומחים בינלאומיים".

הדיווחים על הכוונה לערוך ניסוי גרעיני נוסף באים בתקופת שיא של המתיחות בין הודו ופקיסטן. המתיחות ביחסים בין שתי מעצמות הגרעין השכנות הוחרפו מאז הפיגוע בפרלמנט בניו דלהי ב-13 בדצמבר אשתקד, בו נהרגו תשעה הודים וחמישה טרוריסטים איסלמים. מאז תיגברו הודו ופקיסטן את כוחותיהן לאורך הגבול הארוך ויצאו בהכרזות על נכונות לצאת למלחמה, שעוררו דאגה בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully