וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים הבאה - אל"מ רחל טבת

הפור נפל: בהתייעצות עם אלוף אורנה ברביבאי, החליט הרמטכ"ל למנות נשיאת בית דין צבאי, אל"מ רחל טבת, ליועצתו לענייני נשים. גורם צבאי: "מדובר במשפטנית מבריקה"

אל"מ רחל טבת, נשיאת בית דין צבאי ביפו, תמונה לתפקיד יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים ותועלה לדרגת תת-אלוף - כך החליט היום (שני) הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ. טבת, בת 47, תחליף בתפקיד את תא"ל גילה כליפי, שצפויה לסיים את כהונתה בחודש הקרוב, וכפי הנראה תצא לחופשת פרישה. בטרם הגיע להחלטתו, קיים הבוקר גנץ דיון ארוך בעניין, יחד עם ראש אגף כוח האדם בצה"ל, אלוף אורנה ברביבאי, וקצינים נוספים באגף.

סבב מינויים בצה"ל - כותרות אחרונות
עידן חדש בצה"ל: אלופה תמנה יועצת לענייני נשים
מינוי מפתיע למפקד חיל הים: תא”ל רם רוטברג


גורם צבאי בכיר אמר לוואלה! חדשות כי "בחירתה של טבת מהווה סימן דרך ובשורה, מאחר ומדובר במשפטית מבריקה, הזוכה לאמון רב מבכירים במערכת המשפט ובצה"ל. ההערכה היא ששינוי חשיבתי בתחום הרגיש, במיוחד בתקופה זו – השילוב הראוי בין בנים לבנות בצבא, על רקע התעצמות הגיוס החרדי – יהיה אתגר משמעותי".

את דרכה בצה"ל החלה טבת במערך חיל הנשים (שפורק ב-2001, והפך למערך הייעוץ בראשו תעמוד כעת - א"ב), בו התקדמה עד לתפקיד מפקד פלוגה עם שחרורה. לאחר מכן השתחררה טבת, סיימה לימודי משפטים וחזרה לשורות הצבא כפרקליטה בראשית שנות ה-90'. משלב זה מונתה לשורת תפקידים בפרקליטות מחוז המרכז, ובהמשך גם לשופטת, וסגנית נשיאת בית הדין המטכ"לי. בתפקידיה האחרונים שירתה כנשיאת בית הדין של פיקוד הצפון, ובהמשך של בית דין צבאי ביפו. טבת היא נשואה ואם לשלושה, מתגוררת ביישוב שהם ומנהלת אורח חיים דתי.

בדרכה אל התפקיד, גברה טבת על קצינת השלישות באגף כוח האדם, אל"מ רונית לב, ועל קצינת השלישות בפיקוד דרום, אל"מ מירב קירשנר. המינוי עורר סקרנות רבה בצה"ל, לאור ניסיונות רבים בעבר לצמצם את התקן לתפקיד זה ולאחד אותו עם תפקידים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully