וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר קיים דיון חירום במשבר האשראי של ארה"ב

מוטי בסוק

7.8.2011 / 0:04

שר האוצר זימן אמש את המפקח על הבנקים, דודו זקן, ואת יו"ר רשות ניירות ערך, שמואל האוזר, לדיון לילי על רקע הורדת דירוג האשראי של ארה"ב

שר האוצר, יובל שטייניץ, כינס אמש (שבת) דיון בזק לקראת פתיחת המסחר בבורסה. יו"ר רשות ניירות ערך, שמואל האוזר והמפקח על הבנקים, דודו זקן, זומנו לבית שר האוצר לדיון לילי על השפעות הורדת דירוג האשראי של ארה"ב על כלכלת ישראל.

מוקדם יותר אמר שטייניץ כי: "במשרד האוצר התקיימו בחודשים האחרונים סדרת התייעצויות בנוגע למשבר החובות בארה"ב ובאירופה, ונלקח בחשבון גם תסריט הורדת דירוג האשראי של ארה"ב. למרות ביטחוננו המלא בעוצמתה הכלכלית של ארה"ב ובהתאוששותה מהמשבר, הורדת הדירוג מהווה נורת אזהרה שמזכירה לכולנו כי אנחנו עדיין מנווטים את ספינת הכלכלה הישראלית במים סוערים".

סוכנות דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) הורידה הלילה את דירוג האשראי המושלם של ארה"ב (AAA) לראשונה בהיסטוריה. S&P נימקה את הורדת הדירוג בהליכים הפוליטיים של ארה"ב ומתחה ביקורת על כך שהקונגרס האמריקאי לא הצליח לבצע מספיק קיצוצים בכדי לצמצם את גירעונות השיא בתקציב.

הורדת הדירוג של ארה"ב מעוררת סערה בעולם ותגובות קשות מצד הנושה הגדולה של ארה"ב - סין. אמצעי התקשורת בסין השתלחו בארה"ב היום ואמרו כי הכלכלה הגדולה בעולם חייבת להחלים מ"התמכרותה לחובות".

(עדכון ראשון: 23:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully