וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: דו"ח התעסוקה הפתיע, האבטלה ירדה

5.8.2011 / 18:25

על פי מחלקת העבודה האמריקאית, האבטלה במדינה ירדה מ-9.2% ל-9.1% בחודש האחרון. 117 אלף משרות נוספו לשוק העבודה האמריקאי ביולי לעומת תחזית לגידול של 85 אלף משרות

מספר המשרות שנוספו לשוק העבודה בארה"ב בחודש יולי היה גבוה מהצפוי ושיעור האבטלה ירד במפתיע, לפי נתונים שפורסמו היום בארה"ב, אשר הרגיעו מעט את החששות מפני האטה בצמיחת הכלכלה הגדולה בעולם.

117 אלף משרות נוספו לשוק העבודה האמריקאי בחודש יולי, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לגידול מתון יותר של 85 אלף משרות. משרד העבודה גם תיקן כלפי מעלה את נתוני החודשים מאי ויוני לתוספת של 46 אלף ו-53 אלף משרות בהתאמה לעומת גידול של 18 אלף משרות ו-25 אלף משרות שעליו דווח במקור. שיעור האבטלה בארה"ב ירד ביולי לרמה של 9.1% לעומת תחזית הכלכלנים כי יישאר ללא שינוי ברמה של 9.2%.

154 משרות נוספו בחודש שעבר למגזר הפרטי בארה"ב לאחר גידול של 80 אלף בחודש יוני. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר של 113 אלף משרות ביולי.

"הנתונים מצביעים על כך שהכלכלה עדיין צומחת, כך שאנחנו לא במיתון, אך הכלכלה ללא ספק במצב פחות טוב מהממוצע", אמר היום סקוט בראון, הכלכלן הראשי של ריימונד ג'יימס בראיון לערוץ הטלוויזיה של בלומברג. "בשורה התחתונה אנחנו עדיין לא עדים לסימנים כלשהם לכך ששקענו במיתון".

בשבועיים האחרונים גברו החששות מפני האטה בצמיחת כלכלת ארה"ב בעקבות פרסום שורה של נתוני מקרו כלכליים מאכזבים. משרד המסחר האמריקאי מסר השבוע כי הצריכה הפרטית בארה"ב ירדה במפתיע ביוני, ירידה ראשונה זה כמעט שנתיים. בשבוע שעבר מסר משרד המסחר האמריקאי כי התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב צמח ברבעון השני של השנה בקצב שנתי של 1.3%, ותיקן כלפי מטה את הצמיחה ברבעון הראשון ל-0.4% בלבד. בה בעת, מדד בטחון הצרכנים בארה"ב של אוניברסיטת מישיגן וספקית המידע הפיננסי תומסון רויטרס ירד ביולי לרמתו הנמוכה ביותר מאז מארס 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully