וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפולת גם בבורסות אסיה: הונג קונג איבדה 5%

סיון פינגולד

5.8.2011 / 7:44

המשקיעים מוכרים ללא הפסקה בעקבות החששות מהאטה כלכלית. מדד נאסד"ק נפל אמש ב-5.1%, ומדד דאו ג'ונס השיל 4.3%

משבר החוב המתפשט באירופה והחששות מפני החמרה בהאטה הכלכלית בארה"ב גרמו לפאניקה בקרב המשקיעים בעולם שהפילו את השווקים. המסחר באסיה מתנהל בהתאם למגמה העולמית כאשר הונג קונג צונחת בכמעט 5%; טוקיו נופלת ב-4%; שנחאי מאבדת 1.8%. מדד MSCI אסיה פסיפיק נופל ב-4.6% ומתקרב לנפילה השבועים החדה ביותר מאז אוקטובר 2008. הנפט רושם יום שישי של ירידות ומאבד 1.2% ל-85.6 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות של שיקגו. החיטה נופלת ביותר מאחוז.

יותר מ-4.4 טריליון דולר נמחקו משוק המניות הגלובלי כאשר המשקיעים מנסים להפטר ממניותיהם ומניעים את מדד MSCI הכלל עולמי לנפילה של יותר מ-10%. אתמול נפל מדד דאו ג'ונס ב-4.3% והוא נמוך ב-1.7% מרמתו בתחילת 2011; מדד S&P 500 ירד זו הפעם השמינית בתשעה ימי המסחר האחרונים, ונפל ב-4.8%. מאז ה-22 ביולי נפל המדד ביותר מ-10% - ההגדרה המקובלת לתיקון בשוק; מדד נאסד"ק צנח ב-5.1% בדרכו לירידה של 3.6% מתחילת 2011. גם בורסות אירופה נפלו אתמול לשפל של שנה. בורסות שווייץ וספרד נכנסו לשוק דובי לאחר שהשלימו נפילה של 20% מהשיא של השנה הנוכחית.

יום לאחר שמכרה ין כדי לרסן את ייסוף המטבע, תשואות האג"ח ל-10 שנים של ממשלת יפן ירדו לשפל של שנה והין חזר להתחזק ועולה ב-0.5% מול הדולר לשער של 78.5 ין לדולר. החששות מפני האטה בצמיחת כלכלת ארה"ב גברו בשבועיים האחרונים בעקבות פרסום שורה של נתוני מקרו כלכליים מאכזבים. משרד המסחר האמריקאי מסר ביום שלישי כי הצריכה הפרטית בארה"ב ירדה במפתיע ביוני, ירידה ראשונה זה כמעט שנתיים.

בשבוע שעבר מסר משרד המסחר האמריקאי כי התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב צמח ברבעון השני של השנה בקצב שנתי של 1.3%, ותיקן כלפי מטה את הצמיחה ברבעון הראשון ל-0.4% בלבד. בה בעת, מדד בטחון הצרכנים בארה"ב של אוניברסיטת מישיגן וספקית המידע הפיננסי תומסון רויטרס ירד ביולי לרמתו הנמוכה ביותר מאז מארס 2009.

באירופה אמר אמש נשיא הבנק המרכזי של אירופה (ECB), ז'אן-קלוד טרישה, כי הבנק המרכזי יעניק לבנקים ביבשת הלוואות נוספות כדי לבלום את התרחבות משבר החוב. הבנק המרכזי יעניק לבנקים בגוש היורו הלוואות בכל היקף שיידרשו במהלך שישה החודשים הקרובים ויאריך את תוקף הצעדים הקיימים להגברת הנזילות עד סוף השנה, אמר היום טרישה במסיבת עיתונאים שנערכה בפרנקפורט בעקבות החלטת הבנק המרכזי להותיר את הריבית בגוש היורו ללא שינוי ברמה של 1.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully