וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרפאה: שיעול, הקאות וליקוק יתר בחתולים

ד"ר איל נחמיאס

7.8.2011 / 13:42

החתול מלקק את הבטן עד התקרחות, לא מפסיק להשתעל, התחיל להקיא פתאום? אל חשש, לווטרינר הבית של וואלה! בעלי חיים כל התשובות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בעיית התנהגות. חתול מלקק את עצמו ללא הפסק/מערכת וואלה!, צילום מסך

החתול שלי בן 8 וחצי שנים, מאז היותו קטן היה מלקק את עצמו ללא הפסקה, בחצי שנה האחרונה הוא מלקק את הבטן ללא הפסקה עד שהבטן קרחת לגמרי וכולה אדומה. מה עושים?

ליקוק בטן או ליקוק עצמי בכלל, עלול להיות במקרים רבים ביטוי לבעיית התנהגות בחתולים והפיתרון לרוב הוא גם התנהגותי. אפשרות שניה, פחות סבירה, היא בעיית עור או בעיה הורמונאלית. בכל מקרה, גישה נכונה למקרה היא ראשית לשלול בעית עור או לטפל בבעית העור המשנית אך במקביל לבצע טיפול מסודר בבעית ההתנהגות - רוב מדובר בחרדה בחתולים. במקרים כאלו בעבר טיפלתי בהצלחה רבה בעזרת שילוב של הטיפול ההתנהגותי יחד עם תרופות מיוחדות לכך. לחתול מסוים אף רקחו תרופה בצורה של משחה שמורחים על האוזן - כך התרופה נספגת למחזור הדם במקום בבליעה וזוהי שיטה חדשנית ויעילה מאד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיעול חתולים מעיד על מגוון רחב של בעיות/מערכת וואלה!, צילום מסך

החתולה שלי, בת 8 מזן מעורב, חמודה, חכמה ושובבה, אך יש לה בעיה מטרידה: היא משתעלת הרבה (בלי להוציא כדור פרווה), ואחרי התקפת השיעול היא נרגעת מהר. מה יכולה להיות הסיבה לשיעול וכמה זה מסוכן?

שיעול עלול לנבוע ממגון רחב של בעיות כמו דלקות בדרכי הנשימה העליונות או דלקת בדרכי הנשימה התחתונות, אלרגיה, אסטמה של חתולים, גירוי עקב כדורי שיער, בעיית לב ועוד ועוד.

לאבחון מסודר, יש לגשת לווטרינר ולבצע בדיקות בהתאם להמלצת הרופא. בדיקות שעשויות לבוא בחשבון (לא כולן –אלא בהתאם להמלצת הוטרינר):
- צילומי רנטגן לבית חזה
- בדיקת נוזל מדרכי האוויר על ידי שטיפה ושליחה למעבדה
- בדיקת דם
- א.ק.ג
- אולטרא סאונד

במקרים של אסטמה בחתולים, יש טיפול של משאף מיוחד שאפשר להזמין או להכין עבור החתול ולתת לו מדי פעם את התרופה בצורת משאף, ממש כמו בני אדם חולי אסטמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רצוי לעשות בדיקות מסודרות מדי פעם/מערכת וואלה!, צילום מסך

יש לי חתול בריטי בן 3 והוא נוהג להקיא לעיתים קרובות (אחת לחודש או אולי אפילו פעמיים). אציין שהוא לא תמיד מקיא כדור שיער, אלא ברוב המקרים מדובר באוכל. מה עושים?

הקאות לעיתים תכופות עלולות להיות ביטוי לכדורי שיער או לרגישות למרכיבי מזון. במקרים מסויימים, שינוי של המזון למזון היפו אלרגני כמו למשל HA של פורינה בסדרה הרפואית עשוי לפתור את הבעיה. ניתן לבצע מעבר ונסיון.

אם התופעה חולפת אזי מצאתם פיתרון אם לא רצוי לערוך בדיקות מסודרות כולל בדיקת דם כללית, צלומים עם ובלי חומר ניגודי ואולי לשקול אנדוסקופיה שהיא בדיקה עם מצלמה המוחדרת תחת הרדמה ללא ניתוח כדי לראות את הרירית של הקיבה.

אילוסטרציה. ShutterStock
"הבסיס הבריא למזון הוא דווקא המזון היבש"/ShutterStock

החתולה שלי, בת 5.5, אוכלת מזון יבש איכותי ומקבלת משחה נגד כדורי פרווה. פעם בשבוע היא מקבלת גם מעדן לחתולים. בפעמיים האחרונות היא הקיאה לאחר שאכלה שימורים. האם ידועה תופעה של אלרגיה לשימורים או משהו כזה שמתפתח פתאום?

נשמע לא סביר שיש אלרגיה, אך יכולה להיות בעיה מקומית עם השימורים הללו. אפשר לנסות שימורים ממשפחת מרכיבים שונה לגמרי כמו למשל, פאנסי פיסט סלמון שהוא די עדין.

האם החתולה מקיאה בלי קשר גם מזון יבש? האם אוכלת בכמויות מוגברות בגלל התנהגות אכילה בולמית? אפשר למתן גם את הכמויות של ההאכלה לכפית או שתיים כל פעם.
בכל מקרה לא חובה לתת שימורים והבסיס הבריא למזון הוא דווקא המזון היבש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully