וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת העגלות הגיע לכנסת: "רוצות לגדל ילדים בכבוד"

פנחס וולף

2.8.2011 / 12:07

מובילות המחאה הגיעו לדיון במאבקן בוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת וטענו כי "קצה נפשנו. אנו רוצים שהוועדה תעזור לנו להגיע לרה"מ". ח"כ חוטובלי: "דוגלים בחינוך חינם לגיל הרך"

הוועדה לקידום מעמד האישה מקיימת בשעה זו (שלישי) דיון בעקבות המחאה על יוקר המחיה, ובפרט על "מחאת העגלות". יעל ברדה, ממובילות המאבק שנכחה בדיון, אמרה כי "חוק אחרי חוק, שנה אחרי שנה, ממשלת ישראל הקפיאה את החוקים החברתיים ואת הזכות שלנו לגדל בכבוד ילדים". לדבריה, "אנחנו לא יכולים שתהיה עוד ועדה. אנחנו רוצים החלטות ממשלה, ואנחנו רוצים מהוועדה שתעזור לנו להגיע לראש הממשלה. קצה נפשנו. כולם יוצאים לרחובות, דורשים דרישתם".

מחאת העגלות - כותרות אחרונות:
מחאת העגלות מגיעה לכנסת, אך יוזמות המאבק פסימיות
צפו בצעדת העגלות של ההורים בי-ם
אלפי הורים התכנסו מול בית רה”מ

יו"ר הוועדה, ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד) אמרה כי "המטרה של הדיון זה חינוך חינם לגיל הרך. אנחנו דוגלים בו. מרגע שנכנסתי לתפקיד זה הדבר הראשון שדיברנו עליו. מי שעוקב אחרי ההתנהלות של הסיפור יודע שאסור להשאיר את הנושא במשרד התמ"ת, זה חייב לעבור למשרד החינוך", אמרה חוטובלי, והוסיפה כי "הוועדה שראש הממשלה מקים תהיה חסרה אם לא תהיה בה גם שרה, והיום העברתי מסר מאוד ברור בעניין". לדבריה, "בסוף הדיון יהיו המלצות קונקרטיות שנציג לראש הממשלה. לא יכול להיות שמימון פעוט עולה פי שניים מאשר סטודנטים".

בדיון לוקחים חלק נציגי משרדים רבים, ובהם משרד ראש הממשלה, משרד האוצר ומשרד התמ"ת וגם נציגי ארגונים הנוגעים למשפחה: נעמ"ת, ויצ"ו, המועצה הלאומית לשלום הילד, ארגון גני הילדים הפרטיים ועוד. כאמור, גם מנהיגות מאבק האימהות, ליאת ורדי בר, יעל ברדה ונגה קלינגר משתתפות בדיון.

מארגני המחאה דורשים, בין השאר, חוק חינוך חינם מגיל שלושה חודשים, פיקוח על מחירי מוצרי יסוד לתינוקות, הרחבת חופשת הלידה, ביטול תשלום עבור נסיעה עם עגלה הנהוג בתחבורה הציבורית, והכרה בתשלום על מטפלת לצרכי מס.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully