וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתול בית, חתול נעלם וגורה היפראקטיבית

ריבי מאיר וריני עמירן חביב

2.8.2011 / 12:13

הגורה משתוללת בלילות, "יונקת" ונושכת כל הזמן? איך אפשר להרגיל חתולים לצאת החוצה ולחזור? ומה עושים אם החתול נעלם? כל התשובות מאת צמד מומחיות החתולים של וואלה! בעלי חיים

גור חתול על שטיח לבן. ShutterStock
גם הגור הכי מתוק מתאמן בלהיות "נמר"/ShutterStock

החתולה שלי גורה, בת 3 חודשים בערך, נוהגת לרוץ ולהשתולל בלילות, לנשוך בלי סוף וללא מנוחה. כמו כן, היא כל הזמן מנסה כאילו לינוק מכל פיסת עור חשוף שהיא מוצאת אצלי בגוף. איך גומלים אותה מזה?

אכן עונת הגורים והאימוצים בשיאה ויש הרבה מאד פניות אלינו הדומות לזו שלך. אז קודם כל, לא לכעוס כמובן ולא לנהוג באלימות כלשהי במתוקה שלך. זו התנהגות חתולית מאד נפוצה ואם גור לא עושה זאת – אז יש בעיה כנראה לגור.

ומה עושים תכל'ס? רק פעולות חיוביות (בשום פנים ואופן לא להשפריץ מיים וכדומה פעולות אשר "מומלצות" לעיתים על ידי אלו אשר רוצים פתרון "קסם" ולא מבינים דבר בהתנהגות חתולים לצערנו וכך גורמים לנזק לטווח ארוך). הגורה שלך פשוט מתאמנת בלהיות "נמרה" פצפונת מפני שזו דרכם של חתולים. אם יש להם אח או אחות, הם עושים זאת איתם – רצים, משתוללים וגם נושכים ולומדים מה מותר ומתי זה כבר עובר הגבול. אבל, מכיוון שאנחנו בני האדם לא מצויידים בפרווה ולא מדברים "חתולית" לעתים, אז יש צורך במתן תחליפים הולמים לפעילות נחוצה זו אצל הגורה שלך ובכלל אצל כל הגורים. ומה זה אומר? הרבה יצירתיות בכיוון הנכון, כלומר, בחיקוי פעולות "צייד" – מנהרה ארוכה (130 ס"מ ולא פחות) ובה הכניסי מספר כדורונים, מה שישמח אותה להריץ אותם ולרוץ אחריהם בלי שהם יגיעו מתחת למקרר או הספות. בנוסף, משחקי חכה ארוכים ויעילים (כמו ה-da bird המקורית והיעילה ביותר) כדי להריץ אותה בכל הבית ובעיקר כמובן בשעות הערב ולפני שאת הולכת לישון.

חתולים הם חיות ליליות ולכן פעילות יעילה לפני שנתך תיתן לך וגם לה מרגוע בלילה. קופסאות קרטון קטנות מחוררות כדי שהיא תוכל להכנס ו"לצוד" מתוכם עוד משחקונים ועכברונים שתכניסי אליהן ועוד ועוד שפע רעיונות אשר תוכלי לברר אצל אוהבי חתולים וותיקים. כמובן מתקני גירוד ואפשרות לטיפוס.

יניקה היא הפעולה שהיא עושה בגלל געגועים לאמא שאיננה ואת למעשה התחליף שלה. כדי להימנע מכאבים, אנא פשוט בעדינות מרובה , הניחי על ברכייך או במקום בו היא יונקת, שמיכונת נעימה קטנה או חולצה שלך ואז היא תוכל לעשות זאת עליך אבל לא ישירות על עורך.

בכתבה שלנו "מדריך לגורים מאושרים" הרבה טיפים והנחיות. הבנה, אהבה והרבה יצירתיות וכיף – והמתוקה תגדל בכיף.

חתול קובני כחול בהוואנה, מאי 2011. DESMOND BOYLAN, רויטרס
לפעמים הם יוצאים החוצה ולא חוזרים/רויטרס, DESMOND BOYLAN

החתול שלי בן השנה ו-4 חודשים כנראה נפל מהחלון בלילה ומאז אנו לא מוצאים אותו. כשזה קרה בעבר, הוא תמיד התחבא בין השיחים והיינו מוצאים אותו. נראה שהפעם הוא התרחק מאוד. האם חתולים חוזרים בכוחות עצמם אחרי מספר ימים או שכנראה זה אבוד והוא לא יחזור יותר?

מקווה מאד שאתם מצאתם אותו והכל טוב אצלו, פיזית ונפשית. בכל מקרה, חובה להמשיך ולחפש עד שמוצאים. חתול/ה אשר הולכים לאיבוד, מאד אומללים וחייבים לחפש אותם בכל דרך אפשרית, עד שמאתרים אותם וזה אפשרי בהחלט גם אחרי זמן מה. חפשו אותו בכל מקום אפשרי – בקרבת הבית וגם בטווח הולך וגדל. ומה זה אומר לחפש? בעיקר בשעות החשיכה והלילה. קיראו בשמו בקול רם, אל תתביישו, שוב ושוב . גם אם אין מענה, הוא שומע ממרחק ויידע כך היכן הבית ואתם נמצאים. בנוסף, כמובן עשו זאת תוך כדי חיפוש בכל מקום אפשרי, כמו שנאמר "אל תשאירו
אבן לא הפוכה". חפשו במקומות מסתור אפשריים וגם במקומות סגורים לכאורה. לעתים חתולים נכנסים כדי להסתתר ומוצאים עצמם בלי אפשרות לצאת באופן חופשי. שאלו אנשים טובים אשר גרים באזור וגם ילדים, שאלו מאכילי חתולים באזורכם וכמובן, שימו אין ספור מודעות עם תמונה והצעת פרס למוצא הישר ובכל מקום אפשרי. גם אצל וטרינרים וגם בפתחים של חנויות ובכל מקום העולה על דעתכם. ככל שהתפוצה רחבה יותר, כך הסיכוי למצוא המתוק שלכם גדל. פרסמו כמובן בפייסבוק ובכל אמצעי אפשרי באינטרנט. ישנם אתרים לצורך כך כמו petnet ועוד. בידקו בעמותות השונות, והכי חשוב, אל תאבדו תקווה ואמונה. זה תמיד מחזיר החתול הביתה. בהצלחה!

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
חתול ג'ינג'י ישן על מחצלת דלת בכניסה לבית. ShutterStock
ההסתגלות ליציאה מהבית לוקחת מספר ימים ורק כאשר שקט מאד בחוץ/ShutterStock

עברנו לדירה חדשה עם 3 חתולנו. מאחר שאין כאן מרפסת פתוחה, כמו בדירה הקודמת, אני חייבת לנקות כל הזמן את הארגז שלהם והתחושה היא שהבית לא נקי. איך אפשר להרגיל חתולים לצאת החוצה ולחזור? התנאים קיימים - קומה א' ללא דלת אינטרקום.

יציאה החוצה וכניסה מחייבים מספר פעולות חיוניות – בריאות מלאה של החתולים וכמובן עיקור וסירוס. שנית, ענידה של קולר אלסטי המתאים לחתולים במיוחד ועליו תג אשר מספר הסלולרי שלכם חרוט עליו באופן איכותי. שלישית, אפשרות קבועה של כניסה ויציאה חופשיים או קביעת שיגרה יומיומית קבועה, אשר חובה לשמור עלילה. כמו למשל, הגעה הביתה בשעה קבועה ואז האכלת החתולים שלכם בתוך הבית, תוך כדי מתן אהבה ותשומת לב, בשימורים טעימים. והכי חשוב, רק חתולים אשר מרגישים בבית מאד אהובים ורצויים ואשר מעוניינים לצאת יכולים לעשות זאת. לא להכריח בבקשה חתול אשר מפחד מסיבה כלשהי לצאת.

והכל באופן הדרגתי, פשוט אחרי שעשיתם כל מה שצויין קודם לכן ויש לכן זמן – פיתחו דלת הדירה ותנו לכל מי מהם שמעוניין לצאת לעשות זאת. רדו איתו או איתם והשאירו את דלת הדירה פתוחה. עשו זאת בהדרגה במשך מספר ימים ובכל פעם לזמן ארוך ככל שהחתולים יירצו.

אסור שחתול אחד או יותר ימצאו עצמם מחוץ לדירה סגורה כאשר בחוץ עדיין אין לו או להם מקום בטוח ומוכר. כלומר, ההסתגלות היא במשך מספר ימים ורק כאשר שקט מאד בחוץ ואתם בבית עם דלת פתוחה. רק כאשר תראו שהחתול או החתולים מרגישים מעולה בחוץ ומוצאים מקומות שהם מרגישים בהם בטוחים – תוכלו לעשות זאת גם כאשר אתם לא בבית.

בכל מקרה, אימרו גם לשכנים שהחתולים שלכם ובקשו שהם לא ייגרמו להם לבהלה וכדומה חלילה. וגם וודאו שהחוץ איננו מסוכן מאד עבורם, כמו רחוב ראשי או כלבים "אלימים" המשוחררים על ידי בעלים לא אחראיים.

חוץ מזה, קיראו המאמר שלנו "חתול בבית, חתול בחוץ" ורק כאשר אתם מרגישים שקטים ומלאי בטחון – תוכלו להתחיל בתהליך ההסתגלות לחיים בבית וגם קצת בחוץ, על פי רצון החתולים.

בעניין ארגז החול, אנא דעו שיש להחזיק ארגז עם חול נקי בבית גם כאשר חתולים יוצאים החוצה כיוון שלעיתים הם לא מרגישים בטוחים לעשות צרכיהם בחוץ. ולא פחות חשוב, ניתן בהחלט לתחזק ארגזי חול (אנחנו ממליצות חד משמעית על גיגיות רחבות ועמוקות אשר ניתן לקנות בחנויות לחומרי בניין בזול) ושימוש בחול מתגבש ואז אם מנקים כראוי, כלומר מוציאים הצרכים פעמיים בכל יום לפחות ואת הארגז עצמו לנקות גם בערך כל שלושה שבועות – אז אין ריחות.

חשוב - לא להשתמש בקריסטל!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully