וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במזרח טימור חוגגים יום עצמאות ראשון

30.8.2000 / 17:34

המונים יצאו לחגוג את יום הציון לשחרור המדינה מידי הממשל האינדונזי הצבאי; חתן פרס נובל לשלום: "אני מקווה שאנשים לא יחזרו על טעויות העבר"

במזרח טימור מציינים את יום השנה הראשון לשחרור המדינה מידי הממשל הצבאי האינדונזי. העסקים בבירה נסגרו היום לרגל חגיגות ההמונים, שיצאו לרחובות לבושים במיטב מחלצותיהם. אלפים פקדו את בתי הקברות והניחו זרים על קברי קרוביהם.

יום השנה, שהוא גם יום של אבל וגם יום של שמחה, מסמל את סיום 24 שנות שליטתו של הממשל האינדונזי במזרח טימור. הטימורים חוגגים גם את שחרורם מהחוק הקולוניאלי וגם את השיפור הגדול שהתרחש במדינה, כתוצאה מהסיוע שהעניק לה האו"ם בדרכה לעצמאות.

"אנחנו עומדים היום כאן במנוחה והנחלה תודות לכל אלו שהקריבו את חייהם כדי שמזרח טימור תהיה חופשית", אמר חתן פרס נובל לשלום, הבישוף קרלוס בלו, בבית הקברות סנטה קרוז שבעיר דילי. "אני קורא לכולם לסלוח לאוייב. אנחנו אלו ששרדנו ולכן אנו נושאים בנטל האחריות לבנות מחדש את מזרח טימור".

רבים התכנסו היום בבית הקברות סנטה קרוז, כדי לזכור את הקורבנות שנטבחו בידי המיליציות האינדונזיות ב-1991. מעריכים כי כאלף איש נהרגו בשנה שעברה על ידי קבוצות התומכות בג'קרטה ביום בו הוכרע משאל העם על העצמאות. "אנחנו ניצחנו, זכינו לעצמאות המיוחלת. אני רק מקווה כי אנשים לא יחזרו על הקיפוח ואי הצדק של העבר", הוסיף הבישוף.

האו"ם הזהיר היום, כי מיליציות פרו-אינדונזיות עשויות להגביר את מעשי האלימות כלפי תושבי מזרח טימור. הארגון הודיע, כי בכוונתו לחקור אם הצבא האינדונזי פועל לסיכול הפעולות.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully