וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר בוול סטריט נפתח בירידות שערים

נמרוד הלפרן

1.8.2011 / 23:51

נתונים מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב הצביעו על כך שהפעילות במגזר הייצור צמחה בשיעור כמעט אפסי בחודש יולי והבורסה הגיבה בירידות. הדאו ג'ונס ירד ב-0.1% הנאסד"ק ב-0.4%

בורסות וול סטריט, אשר רשמו בשבוע שעבר את הירידה השבועית החדה ביותר זה למעלה משנה, פתחו את שבוע המסחר בירידות לאחר שנתונים מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב הצביעו על כך שהפעילות במגזר הייצור צמחה בשיעור כמעט אפסי בחודש יולי, הרבה מתחת לתחזיות הכלכלנים.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.1%; מדד S&P 500 , אשר נפל בשבוע שעבר ב-3.9% - הירידה השבועית החדה ביותר זה למעלה משנה - איבד היום 0.4%; מדד נאסד"ק נסוג ב-0.4%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.07% לרמה של 2.74% - רמתה הנמוכה ביותר מאז נובמבר.

בתחילת יום המסחר בבורסות ניו יורק נרשמו עליות בעקבות הודעת נשיא ארה"ב, ברק אובמה, כי ראשי הקונגרס האמריקאי הגיעו להסכם על העלאת תקרת החוב של הממשל. עם זאת, בהמשך עברו המדדים לירידות לאחר פרסום מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור בארה"ב, אשר נפל לשפל של שנתיים.

נתונים מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב מצביעים על כך שהפעילות במגזר הייצור צמחה בשיעור כמעט אפסי בחודש יולי, הרבה מתחת לתחזיות הכלכלנים, ואילו הוצאות הבנייה צמחו ביוני לראשונה זה שבעה חודשים.

מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור בארה"ב נפל בחודש יולי לרמה של 50.9 נקודות - רמתו הנמוכה ביותר מאז יולי 2009 - לעומת רמה של 55.3 נקודות ביוני, מסר היום מכון המחקר ISM. כלכלנים צפו ירידה קלה של המדד לרמה של 54.5 נקודות. קריאה של המדד מעל לרמה של 50 נקודות משקפת צמיחה בפעילות במגזר ואילו מדד מתחת לרמה זו מצביע על התכווצות הפעילות הכלכלית.

הוצאות הבנייה בארה"ב צמחו בחודש יוני ב-0.2%, עלייה ראשונה זה שבעה חודשים, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. הגידול תאם את תחזיות הכלכלנים. לעומת חודש יוני 2010 נפלו הוצאות הבנייה ב-4.7%.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הודיע אמש כי הבית הלבן ומנהיגי הרפובליקאים בקונגרס הסכימו על תוכנית להעלאת תקרת החוב בארה"ב, יומיים לפני המועד האחרון אשר עלול היה להביא את ארה"ב לחדלות פירעון. מנהיגי בית הנבחרים והסנאט הסכימו על העלאת תקרת החוב, שגובהה 14.3 טריליון דולר, ב-2.1 טריליון דולר, ולקיצוצים של 2.5 טריליון דולר במהלך עשור. הערב תתקיים הצבעה בקונגרס על ההצעה.

למרות האופטימיות שהפיחה במשקיעים החלטת הסנאט ובית הנבחרים, ביל גרוס - מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם - צינן את ההתלהבות. "דירוג האשראי המושלם של ארה"ב צפוי לרדת, ללא קשר להשגתו של הסכם להעלאת תקרת החוב", אמר בראיון לרשת CNN. הורדת דירוג על ידי אחת מסוכנויות דירוג האשראי הגדולות היא בלתי נמנעת. בסופו של דבר, תגיע הורדת דירוג. זה תלוי רק במודי'ס, S&P ופיץ' והן נעות באיטיות רבה", אמר. "למדינה הזאת חובות בסך 10-12 טריליון דולר וגם התחייבויות בשווי של כ-60 טריליון דולר. אני מכנה זאת "Debt Man Walking".

גרוס אמר כי סך ההתחייבויות של ארה"ב לתוכניות ביטוח הבריאות והביטוח הלאומי מציבות אותה בין המדינות שנמצאות במצב הגרוע בעולם מבחינת חובות. הוא הוסיף כי למשבר החוב יש השלכות שליליות על הצמיחה הכלכלית, הריביות, השווקים הפיננסיים וכן על הדולר. "הקונגרס הוכיח כי הוא אינו מתפקד, וזה יימשך חודשים, גם אם המשבר ייפתר בימים הקרובים", אמר גרוס.

מניות בולטות במסחר

אכזבה לטבע בניסוי המכריע בתרופה Laquinimode שניתנת בגלולה פעם ביום לטיפול בטרשת נפוצה. טבע ושותפתה השבדית אקטיב ביוטק דיווחו שהתרופה לא עמדה ביעד העיקרי של הניסוי שהיה הפחתה שנתית במספר ההתקפים שחווים חולי טרשת נפוצה בהשוואה לתרופת דמה (פלסיבו). מניית החברה צנחה ב-6.3% במחזור הגבוה פי ארבעה מהממוצע.

חוזה אסטרטגי לגילת לוויינים : החברה, בניהולו של עמירם לוינברג, חתמה על הסכם עם חברת הלוויינים האירופאית SES לאספקת ציוד תקשורת לוויינית בהיקף של עד 70 מיליון דולר לתקופה של חמש שנים. מערכות התקשורת יאפשרו ל-SES לספק שירותי אינטרנט ו-VoIP (טלפון ביתי על גבי פס האינטרנט) במהירות של עד 20 מגה ביט בשנייה. המערכות מיועדות לאזורים בהם מרכזיות DSL, הפועלות על גבי סיב אופטי, לא מאפשרות חיבור גבוה יותר מחצי מגה בייט לשנייה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully