וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפטרות מנכ"ל האוצר: "העכברים נוטשים הספינה"

פנחס וולף

31.7.2011 / 13:06

ח"כים הגיבו להתפטרות של מנכ"ל משרד האוצר חיים שני ואמרו כי זו עדות ל"קריסה טוטאלית של מנגנוני השלטון של ממשלת נתניהו". שטייניץ: "תרומתו לצמיחה ולהקטנת האבטלה לא תסולא בפז"

גדעון צנטנר

שר האוצר, יובל שטייניץ, אמר היום (ראשון) כי הוא קיבל את התפטרותו של מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני, שהוגשה הבוקר, בצער ובהבנה וציין כי "הוא אחד המנהלים המוכשרים ביותר במגזר הציבורי כולו ותרומתו לצמיחה ולהקטנת האבטלה לא תסולא בפז". כמו כן הודה השר לשני על הזכות שהייתה לו לעבוד עמו, והודיע כי ימנה לשני מחליף בימים הקרובים.

שני הודיע כי הוא עוזב את המשרד על רקע חילוקי דעות עם שר האוצר יובל שטייניץ. "חילוקי דעות בנושאים מהותיים מזה זמן רב ואופן ההתנהלות השוטפת מביאים אותי להחלטה קשה זו. לצערי הרב, רצוני לתרום למדינת ישראל מניסיוני העסקי והניהולי אינו יכול לבוא למיצוי מלא בתנאים אלה. אירועי הימים האחרונים מעצימים את הבעיות שתיארתי ומחזקים את דעתי כי בנסיבות הקיימות לא אוכל למלא את תפקיד מנכ"ל האוצר כפי שאני רואה לנכון. אני מודה לך על האמון והתמיכה במהלכים שהובלתי. אמשיך בתפקידי עד מציאת מחליף במידה ותבקש זאת".

עצרת מחאת הדיור בתל אביב רחבת המוזיאון, יולי 2011. נמרוד סונדרס
"עשרות האלפים שצעדו אתמול לא רוצים שפקידים יתפטרו, אלא מצפים שראש הממשלה ושר האוצר יחזירו את המפתחות וילכו הביתה". עצרת המחאה בתל אביב, אמש/נמרוד סונדרס

התפטרות שני, על רקע המחאה החברתית הגוברת, עוררה הדים במערכת הפוליטית. ח"כ זהבה גלאון (מרצ), אמרה כי מדובר בתוצאה ישירה של המחאה ושל כישלון משרד האוצר והממשלה להתמודד עמה. "העכברים נוטשים את הספינה הטובעת. עשרות האלפים שצעדו אתמול לא רוצים שפקידים יתפטרו, אלא מצפים שראש הממשלה ושר האוצר יחזירו את המפתחות וילכו הביתה", אמרה גלאון והוסיפה כי "כפי הנראה, מנכ"ל האוצר שעומד בראש ועדת הריכוזיות, הבין שלא ניתן לשבור את הטייקוניזציה של המשק הישראלי כל זמן שנתניהו ממשיך לכהן כראש ממשלה. דרישותיו של נתניהו משני וממנכ"ל משרדו אייל גבאי להציג היום את מסקנותיה של ועדת הריכוזיות, הן בדיחה עצובה, ונראה שגם הדרג המקצועי הבכיר הבין שלא ניתן לקדם מהפכה אמיתית תחת ממשלת הממון הזו".

גם ח"כ יואל חסון (קדימה) אמר כי הוא סבור שמדובר בעדות לחולשתה של ממשלת נתניהו. ח"כ חסון אמר כי "ההתפטרות מעידה על קריסה טוטאלית של מנגנוני השלטון של ממשלת נתניהו. נתניהו פועל עכשיו בלחץ ומתוך פחד, מה שעלול להביא לנזקים בלתי הפיכים ולאנרכיה. לממשלה הזו אין את היכולת לקבל את ההחלטות האמיצות והנכונות, ולכן הפתרון הנכון הוא שנתניהו יעשה את מה שעשה מנכ"ל האוצר, ויגיש לנשיא את התפטרותו לאלתר".

עוד באותו נושא:
על רקע מחאת הדיור: מנכ"ל משרד האוצר התפטר
ישראל ביתנו נגד שטייניץ: "לא מתפקד כמו שצריך"
נתניהו מגן על שטייניץ: שר אוצר מצוין, לא אחליפו

שר הפנים אלי ישי התייחס אף הוא להתפטרות של שני, אך העריך כי לא מדובר ב"תהליך דומינו". לדבריו, במהלך השנים האחרונות חל תהליך "שנותן יותר לחזקים ופחות לחלשים ולשכבות הביניים". ישי הוסיף כי הצעדים שננקטו עד כה לטיפול במצוקת הדיור הם חשובים אך אינם מספיקים. "הממשלה צריכה לנקוט בעוד שורה של צעדים בהיבט של עליית המחירים. צריך להוריד את המס על הבלו וגם את מחירי המזון. הרפורמה במיסוי בעשור האחרון פגעה בשכבות החלשות", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully