וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ועדת הכספים סירסה את תוכנית הדיור של שטייניץ"

אריק מירובסקי

31.7.2011 / 8:21

על פי גורם בכיר באוצר, חברי הוועדה סירבו לבטל את הפטור ממס שבח, שנועד לעודד מכירת דירות ב"תוכנית הפטישים" של השר שטייניץ. באוצר טוענים כי המהלך הפך את התוכנית לבלתי אפקטיבית

חברי ועדת הכספים טירפדו את "תוכנית הפטישים" של שר האוצר, יובל שטייניץ, שנועדה לאלץ למכור דירות שנרכשו להשקעה לאנשים שמעוניינים לגור בהן - כך טוען בכיר במשרד האוצר, בתגובה להחלטת חברי הוועדה להכניס שינויים בהצעת החוק. באוצר אומרים כי משמעות השינויים היא סירוס מוחלט של המנגנון שנבנה בהצעת החוק המקורית.

תוכנית שטייניץ כוללת ביטול של הפטור ממס שבח על מי שמוכר דירה שנייה מ-2013, ולצדו מתן פטור ממס שבח עד 2013 למי שימכור דירה שמשמשת כיום למשרדים ותוסב למגורים. הכוונה בהצעת החוק הזו היא לעודד משקיעים, במיוחד כאלה שרכשו דירות לאחרונה, למכור את דירותיהם, בידיעה שאם לא יעשו זאת עד סוף 2012, יאבדו את הפטור ממס.

התוכנית קיבלה את שמה בעקבות נאום שנשא שטייניץ בתחילת יוני. שטייניץ הסביר אז כי "עד עכשיו השתמשנו בהרבה פטישים של חצי קילו כדי לחבוט בראש סוס המחירים, והיום אנחנו מוציאים מהתרמיל שלנו פטיש של חמישה קילו לתת מכה רצינית ומשמעותית במחצית השנייה של 2011 ולווסת את מחירי הנדל"ן. אנחנו שומרים בתרמיל שלנו פטיש של עשרה קילו אם נראה שהדינמיקה אינה משתנה".

"סירוס מוחלט של כוונת החוק"

ועדת הכספים, בראשות משה גפני (יהדות התורה), החליטה בישיבתה בשבוע שעבר במקום לבטל את הפטור - לאפשר למשקיעים למכור דירות בפטור ממס שבח בהפרש של שש שנים ממכירה למכירה במקום ארבע שנים, כפי שנהוג כיום. חברי הוועדה ביקרו את הצעת החוק וטענו שהיא מורכבת, בלתי מובנת ומטילה מסים חדשים - במקום לתת מענה אמיתי למצוקת הדיור. לביקורת הצטרפו גם התאחדות הקבלנים ולשכת רואי חשבון.

"המשמעות של זה היא סירוס מוחלט של כוונת החוק", אמר הבכיר באוצר. "הרעיון היה להמריץ משקיעים שרכשו דירות למכור אותן בפטור בזמן הקרוב. התיקון של חברי הכנסת יגרום לכך שאותם אנשים יידעו שהם יכולים להמתין שש שנים, ועד אז להעלות את דמי השכירות וליהנות מהתשואה".

באוצר מבקרים גם החלטה אחרת של הוועדה - לכלול בחוק סעיף שנועד להמריץ בעלי דירות שעברו הסבה למשרדים להסב אותן בחזרה לדירות מגורים ולמכור אותן. בין מי שהסבו דירות למשרדים יש גם מי שעשו זאת ללא ההיתרים הנדרשים מהוועדות המקומיות לתכנון ולבנייה. "זה מסר רע מאוד", אמר הבכיר באוצר. "אנשים שהסבו דירות למשרדים בלי שקיבלו היתרים לשימוש חורג הם עבריינים, ואסור לתת להם פרס".

בקרוב אמור שר האוצר להביא בפני חברי הוועדה את הסתייגויותיו מתיקוניהם. באוצר מסרבים לומר בשלב זה אם יבקש למשוך את החוק אם הוועדה לא תחזור בה מהשינויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully