וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לתצפיתניות? תכנית מיידית לשיפור תנאיהן

הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ הנחה להוציא לפועל תכנית שתפעל לרווחת התצפיתניות שסובלות מתנאי שירות קשים. תצפיתנית ותיקה: "עד שזה לא יקרה לא נאמין, אנחנו רגילות להבטחות שלא מקיימים"

לאחר שהואשמו ארבע תצפיתניות מפיקוד צפון בהשמדת רכוש וחריגה מסמכות עד כדי פגיעה בביטחון המדינה וטענו כי הדבר נעשה במחאה נדמה שהושגה התקדמות בדיון על תפקידן של התצפיתניות ובתנאי שירותן. התכנית שאישר הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, לרווחת התצפיתניות תכלול תקציב של מיליון שקלים מקופת שלושת הפיקודים: צפון, מרכז ודרום והוא יוקצה לרכישת מיטות, מזגנים וציוד נלווה.

עוד כותרות בפרשת התצפיתניות:
התצפיתניות ניתקו מחשבים והלכו לישון
מי באמת דואג ל"עיניים של המדינה"?
תצפיתניות סיפרו: "בלי שינה ואוכל עושים שטויות"

לפי התכנית, בכל גדוד יוצב רופא ובכל מרפאה מרחבית תתקבלנה התצפיתניות בעדיפות ראשונה מרגע הפנייה. כמו כן, תהפוך המשכורת של התצפיתניות זהה למשכורת של כלל הלוחמות בצה"ל ובכך תהפוך הבטחה של שנים למעשה. כל גדוד תצפיתניות יקבל תקן נוסף לסמג"ד ב' כדי שבעיות בירוקרטיות שקשורות ברווחת החייליות ובעיות מבצעיות יטופלו כראוי.

עוד הוחלט, כי תופעל מערכת בקרה על מספר ימי החופשות של החיילות כדי למנוע מצב שבו תצפיתנית יוצאת אל ביתה כל 21 יום. כל תצפיתנית תצא לחופשה לפחות פעם בשבועיים. תהליך החפיפה יאורגן מחדש על מנת להפחית את העומס במשמרות וכן תיבחן תכנית להעלאת המוטיבציה של התצפיתניות באמצעות תג וסמל חדשים. הרמטכ"ל הודיע כי בחודש נובמבר יבצע ביקורת כדי לראות שהתוכנית יצאה אל הפועל ומתממשת בשטח.

"השתיקו אותנו במאווררים בזמן שיש כאן חום של 47 מעלות"

דו"ח נציב קבילות חיילים חשף לפני כי התצפיתניות משרתות בתנאים קשים שכוללים מחסור בשעות שינה, שחיקה גוברת, בעיות רפואיות, יחס מפקדים, חוסר בכוח אדם, הדרדרות נפשית, בעיה בחופשות. בעקבות הדו"ח, החל סגן הרמטכ"ל האלוף יאיר נווה בתוכנית עבודה לבחינת הנושא אך זמן קצר לאחר מכן נעצרו ארבע תצפיתניות מפיקוד צפון החליטו לכבות את אמצעי התצפית ולישון תוך כדי הפקרת הגזרה וסיכון חיי אדם.

תצפיתנית, שמשרתת בצה"ל, אמרה אמש כי "אנחנו לא יודעות אם לבכות או לצחוק. אנחנו שומעות הבטחות יותר משנה. מזגנים התקלקלו והשתיקו אותנו במאווררים בזמן שיש כאן חום של 47 מעלות. השפילו אותנו. עכשיו מדברים שוב על הבטחות. עד שלא נראה את זה בעיניים לא נאמין. אנחנו רגילות שהבטחות לא מקיימים. הרמטכ"ל צריך לדעת שאנחנו יודעות שאנחנו עושות עבודת קודש ואוהבות את המקצוע אבל שיתייחסו אלינו בהתאם".

בשלב הבא יצטרכו להתמודד בצה"ל עם הנזק הגדול שנגרם לדימוי תפקיד התצפיתנית כתוצאה מחשיפת הפרשות על תנאי השירות הקשים ויחס הצבא אליהן. כמו כן, בקרוב אמורה להיכנס לצה"ל מערכת המכונה "מערכת רבת סנסורים" - מר"ס, שמבוססת על יכולות טכנולוגיות מתקדמות לאיסוף מודיעין מהשטח. "המר"ס", אומרים בצה"ל, "דורש גיוס של בנות איכותיות והדימוי שנוצר בתקשורת פגע ביכולת שלנו להביא תצפיתניות בעתיד. נצטרך לעבוד קשה כדי לעודד את המוטיבציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully