וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בבורסות וול סטריט נסגר בירידות שערים

נמרוד הלפרן

29.7.2011 / 0:01

חששות תקרת החוב גררו את וול סטריט ליום רביעי של ירידות; דאו ג'ונס נסוג ב-0.5%. שווי רויאל קריביאן של משפחות עופר ופריצקר נחתך במיליארד דולר

בורסות וול סטריט נסגרו בירידות זה יום המסחר הרביעי ברציפות לאחר שהמשך החששות עקב המבוי הסתום אליו נקלע המשא ומתן על העלאת תקרת החוב בארה"ב האפילו בהשפעתם על נתוני מקרו כלכליים מעודדים בתחום התעסוקה והדיור שפורסמו בארה"ב מאידך.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.5%; מדד S&P500 אשר ירד ב-3% במהלך שלושה ימי המסחר הקודמים על רקע החרפת החשש מפני חדלות פירעון של ארה"ב, איבד 0.3% נוספים; מדד נאסד"ק נסגר בעליות קלות. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.03% לרמה של 2.95%.

נתוני מקרו כלכליים מעודדים שפורסמו היום בארה"ב הראו כי מספר תביעות האבטלה השבועי ירד מתחת ל-400 אלף בראשונה זה שלושה חודשים, וכי מספר החוזים למכירת בתים קיימים גדל במפתיע ביוני, זה החודש השני ברציפות.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד בשבוע שעבר ב-24 אלף לרמה של 398 אלף, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. זו הפעם הראשונה מאז אפריל בה יורד מספר התביעות מתחת לרמה של 400 אלף. כלכלנים צפו ירידה מתונה יותר בשבוע שעבר לרמה של 415 אלף תביעות.

מספר החוזים למכירת בתים קיימים בארה"ב גדל בחודש יוני ב-2.4% בהמשך לזינוק של 8.2% בחודש מאי, מסר היום איגוד סוכני הנדל"ן בארה"ב (NAR). עם זאת, העלייה של החודשיים האחרונים טרם הצליחה לפצות על נפילה של 11.3% במספר החוזים שנרשמה בחודש אפריל. תחזית הכלכלנים היתה לירידה של 2% במספר החוזים למכירת בתים בחודש יוני.

אקסון מוביל, חברת הנפט הבורסאית הגדולה בעולם במונחי שווי שוק, דיווחה על רווח של 10.68 מיליארד דולר, או 2.18 דולר למניה, ברבעון השני של השנה - זינוק של 41% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת אך פחות מתחזיות האנליסטים לרווח של 2.33 דולר למניה.

חברת האנרגיה האמריקאית נובל אנרג'י, השותפה והמפעילה של קידוחי הגז הטבעי "ים תטיס" "תמר" ו"לוויתן", דיווחה על רווח רבעוני של 294 מיליון דולר – מעל לתחזיות האנליסטים - והעלתה את תחזית התפוקה השנתית, בין השאר הודות למכירות מוגברות של גז טבעי בישראל, בעקבות הפיצוצים החוזרים ונשנים בחודשים האחרונים בצינור המוביל גז טבעי ממצרים לישראל.

מוטורולה סולושנס (סימול MSI), המייצרת ציוד לרשתות טלקום, מכשירי קשר וסורקים ידניים, דיווחה כי רווחיה הרבעוניים יותר מהוכפלו הודות לביקוש מוגבר מצד לקוחות עסקיים וממשלתיים. החברה גם סיפקה תחזיות טובות מהצפוי לרבעון הנוכחי ולשנה כולה.

מוטורולה, אשר נוצרה מוקדם יותר השנה לאחר שפוצלה מעסקי מכשירי הסלולר והממירים של מוטורולה, מסרה עוד כי דירקטוריון החברה אישר להתחיל לחלק למשקיעים דיווידנד רבעוני של 22 סנט למניה, או סכום כולל של 77 מיליון דולר ברבעון. כמו כן אישר דירקטוריון החברה תוכנית לרכישת חוזרת של מניות בהיקף של עד שני מיליארד דולר עד סוף שנת 2012.

בקרב המניות הישראליות בוול סטריט:

טבע תמשיך לרכז עניין בקרב המניות הדואליות לאחר שאיבדה אתמול 2.6% במסחר בוול סטריט ומאבדת נכון לעכשיו שיעור דומה בבורסה של תל אביב. החברה דיווחה על גידול של 11% בהכנסותיה הרבעוניות לעומת הרבעון המקביל אשתקד - ל-4.2 מיליארד דולר. האנליסטים ציפו לגידול מתון יותר בהכנסות - 4.25 מיליארד דולר, על פי ספקית מידע העסקי, בלומברג.

טבע גם צופה לרווח של 1.22 דולר למניה ברבעון השלישי של 2011, כך עידכן אייל דשא, המנהל הפיננסי של טבע, בשיחת הוועידה שהחברה מקיימת לרגל פרסום התוצאות הכספיות לרבעון השני של השנה.

גם אמדוקס תמשיך לרכז עניין על רקע הדו"חות. החברה היכתה את ממוצע התחזיות עם הכנסות של 801 מיליון דולר, בהשוואה לתחזית החברה של 790-805 מיליון דולר. הרווח התפעולי ברבעון השלישי (non-GAAP) הסתכם ב-132 מיליון דולר. בחברה ציינו כי לתנודות בשערי החליפין הייתה השפעה חיובית על הכנסות החברה בסך של כ-5 מיליון דולר, בהשוואה לרבעון השני של שנת הכספים 2011.

סיווה המפתחת שבבי התקשורת עבור טלפונים סלולרים, פירסמה אתמול אף היא את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2011 והציגה שיפור רבעוני נוסף בכל הפרמטרים הכספיים. למרות זאת, בתל אביב רושמת מניית החברה צניחה של 5%. מכירות החברה עלו ב-36% לעומת הרבעון המקביל, והסתכמו ב-14.4 מיליון דולר. עיקר הגידול נבע מהכנסות מתמלוגים המהוות 58% מסך ההכנסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully